Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

onsdag, november 16, 2011

Huvudet på rätt plats?

DSC_1112
Nej, inte riktigt alla gånger. Imorse var inte ett sådant tillfälle.

Ska väl börja historien från rätt håll. Jag är totalt kass på att få saker på brevlådan, vet inte riktigt vad det beror på men brev som ska på lådan har en förmåga att bli liggande…på skrivbordet, i bilen osv. Oftast så har jag ju ursäkten att jag faktiskt inte har ett förbaskat frimärke, så var det den här gången. Hade några kuvert som låg och plågade mitt samvete, hade legat förvisso bara två dagar på skrivbordet och en dag i bilen. Men imorse tänkte jag samla lite “vuxenpoäng” och få det gjort. Åkte till Shell efter att lämna ungar och fru, handlade ett frimärke och sen åkte jag till lådan.

Nu kände jag mig faktiskt lite extra duktig, för en så jäkla simpel sak. Ska posta brev fler gånger har jag bestämt mig för…

Åker hem en sväng för att kanske se om man kan få en liten tupplur på en timme innan jag ska iväg igen, jobbar ju natt ikväll så det är skönt att få lite extra sömn inför ett sånt pass. När jag kommer hem och stoppar ned handen i fickan så känner jag något annat…frimärken. Hmm…

Jag har såklart inte satt på frimärkena jag köpte på Shell utan lagt på breven ofrankerade. JÄVLA ÄRTHJÄRNA rent ut sagt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för det skrattet:) Men du har all rätt att va lite snurrig.... Som det brukar heta: Gör om o gör rätt!! Nästa gång lyckas du med frimärkena med:) Kram/ Anna en trogen läsare