Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

onsdag, mars 16, 2011

Nattklubben FAME i Uppsala till salu

Ja, det var inte allt för längesen som jag skrev om FAME i bloggen. En rätt rejäl satsning som kunde blivit riktigt grym, tyvärr så glömde någon en viktig del. Stället fick ingen marknadsföring att tala om, en ung och förhållandevis oerfaren killen togs innan några dagar innan premiären för att "driva" nattklubbsverksamhet och events.

Att det sedan börjar bli tungt att betala skyhöga hyror i Uppsala city förstår jag, när tanken är att några biljardspelande ungdomar ska betala den.

Tycker det är synd att den här satsningen faktiskt gick i stöpet, då det kunde blivit ett nytt friskt vattenhål i stan. Vore kul med lite nattklubbsalternativ att tala om. Känns som Uppsala är en så pass stor stad att vi borde kunna briljera med lite fler nattklubbar av rang.

Nu ligger det en annons ute på blocket, där verksamheten säljs diskret, sannolikt för att inte skapa större skada än som redan skett. Bara att lyfta på hatten och beklaga.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ja,när båda i styrelsen är födda 1990 så börjar det väl osa katt...

/Snobben

Mr:P sa...

Ett under att det höll så pass länge, jag hade tippat på till nyår som var nyligen... Men men, så kan det gå!! Inte undra på att det gick som det gick, Sämsta servicen på personalen... Personalen stod och snacka med varann i baren och smsa istället för att serva kunderna som var där... Oseriöst ställe! Lekstuga!

Anonym sa...

Vad tycker du om den beräknade omsättningen?

Fredrik Envier sa...

Omsättningen är i överkant, men inte omöjlig. Dock behöver de fylla stället betydligt bättre än vad de gör i dag.

Anders sa...

För info Fredde så är det som jag sa tidigare till dig att de söker en delägare vilket framkommer om man läser ordentligt även om jag håller med om att det är luddigt skrivet i annonsen.

Tråkigt med tidigare kommentarer om att personalen är oseriösa osv. Hoppas kanske att de som tycker det påpekar det på plats istället för här, då kunde ju ägarna göra något åt det kanske?
Ville bara kasta lite smulor åt (även de har ett namn) de som eventuellt gottar sig åt att det skulle gått åt skogen. Men så är inte fallet.
Inte ännu i alla fall.

Mvh Anders

Fredrik Envier sa...

Så sant Anders, läser man annonsen noga som jag precis gjorde så kanske man kan urtyda att de endast säljer del i Fame. :)

Men om inte mina källor är helt ute och cyklat så pågår det även andra processer mot företaget, där KFM och Skattemyndigheten är inblandade.

Hur som helst, jag tycker det är otroligt synd, då stället ändå borde kunna ha potential med tanke på läget mitt i stan. Pengarna verkar dock inte varit 100% vettigt placerade alla gånger.

Framtiden får avgöra vad som sker!

Anonym sa...

Se dagens (110328) artikel i UNT.

I rest my case....

/Snobben