Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

söndag, juni 27, 2010

Grill grill och lite grill till

Ja, då har vi grillat IGEN då… Man kan aldrig få nog, ungefär som de där man utövar i sänghalmen…enough is never enough. :)


DSCN3393
Sjukt gott vitlöksbröd, “tyvärr” så är det en “bake off”-variant, men det gör det bara smidigt. Blir liksom en liten vitlökssträng i den, från djupfryst till done på 12 minuter. GRYMT VAL!


 DSCN3394
Lite pommes chateau och fetaostkrämen står och hänger lite i bakgrunden. För den som gillar recept så är det mosad fetaost, creme fraiche, vitlök, svartpeppar och salt. Rör ihop i en smaskig röra. Går att ha till det mesta. Smakar så gott så man blir lätt sittandes och äta direkt ur skålen…så gick det tex för mig i dag.


DSCN3395
Vi kör ju en kolgrill, vilket dessvärre är lite dyrt i lång loppet med tanke på hur mycket kol som går åt. Anledningen var att vi ville avvakta till vi kunde köpa en ordentlig gasolgrill. Nu är jag dock rädd för att vi förbrukat flertalet i bara kolkostnad.


DSCN3392
Huvudrätten består av kyckling med en glace bestående utav honung, rapsolja, vitlök, chili, svartpeppar, salt. Penslas på rikligt under grillningen… Körde förutom fetaostkrämen så blev det lite mangoraja. MUMS som en hollywood-donna skulle sagt!
DSCN3396
Nån öl är ju en självklarhet när man sitter och njuter av kvällssolen. Ska ju dessutom vara bra har jag hört, eller var det vin kanske? :)


DSCN3397
DSCN3398 
Passade på att coacha min lilla styvson också… Peppade honom och tog tid medans han dribblade igenom konerna. Personbästa blev 7.1 sekunder. Undertecknad gav det hela en chans och klarade det på 5 sekunder… Hade jag aldrig trott faktiskt.

Inga kommentarer: