Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

onsdag, april 20, 2011

SOS alarm, vad fan är det frågan om???

Läste en artikel i DN precis. Vill minnas att jag sett om den här händelsen lite överallt, men inte läst den. Hur jävla idiotisk personal kan få arbeta på så viktiga positioner?!

Jag råder er att läsa den här artikeln.

Är det så man ska bli bemött den dagen man behöver hjälp?!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Fyfan vad hemskt. Det finns så sjukt mycket fel i det här samhället men det där var bland det värsta. Är väl bättre att man skickar ut ambulans felaktigt än inte alls..

Diana sa...

Men shiit, fy fan va sjukt!!

SD 4-ever sa...

Äh, va fan det var ju bara en blatte med svenskt namn. Vem bryr sig, en invandrare mindre.

Anonym sa...

Ja, blattarna snackar ju bara skit och överdriver för utnyttja systemet. Då blir det såhär, ropar man på vargen...

Anonym sa...

ni som skriver nu måste ju va helt sjuka i bollen! ni kan ju inte på fullaste allvar mena att killen gjorde fel i att ringa sos? ringer man till dem och vill ha hjälp så ska man få det utan ett "förhör" av vad som är fel. Eller tycker ni att det här sköttes som det borde göra? Blatte eller ej!

Erik sa...

Så jävla sjukt att jag inte vet vad. Har själv varit med om en liknande händelse.

Jag har en kill kompis som är 22 år. Han har haft lite små problem med hjärtat under lång tid. En kväll när vi hade varit på stan och druckit några öl så fick han plötsligt grova smärtor i hjärtat, kunde inte andas och svimmade. Han hade så ont i hjärtat att han inte kunde stå upp.
Jag ringde ambulans, och fick till svars samma långa konersation, dom bägrade lyssna på vad jag sa. Och svarade att dom inte tänkte komma för att han hade drukit lite öl. Alltså även fast han låg på marken med så grova hjärtsmärtor att han fruktade för sitt liv så vägrade dom komma med ambulans för att han hade druckit några öl. Heltr otroligt

Linda sa...

Det är bara att hålla tummarna för att man aldrig kommer att vara i behov av en ambulans (vilket man självklart alltid hoppas), riktigt läskigt hur det kan gå till!!!