Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

torsdag, maj 12, 2011

ÅNGEST - Många goda tankar blir ibland fel

Det här är nog fan det värsta jag varit med om på mycket länge. Något som egentligen är tänkt att vara skitkul och gjort speciellt för mig.

Pratar inte om att springa runt i sparkdräkt med nån vägkon på huvudet och sjunga låtar, tigga pengar osv. Utan hur saker som är avsett som välmening, träffar så jävla fel så att jag landar i mitten av all skit och bara mår skitdåligt.

Det är knappast vad som lär vara tanken med allt detta.

För alla som INTE är insatta låter detta säkerligen som mumbo jumbo, men folk har arrangerat saker för mig, dyra saker dessutom som inte varit hundra procent förankrade, vilket gjort att de är omöjligt att genomföra, utan att riskera bröllopet.

Vad sätter det mig i för sits? En för jävla jobbig sits. Hur jag än gör så ställer jag till ett helvete. Min kropp är fylld av ångest och jag mår skit, funderar nästan på att stänga av telefon och bara gå under jorden.

Träffade precis en av dem som arrangerat allt sammans, han tvingades att förtälja vad de planerat, eftersom jag deklarerat att jag inte kan. Det gjorde inte saken lättare kan jag säga...

Just nu är jag bara skitledsen...

...så därför så svarar jag kanske inte alltid i telefon idag...

11 kommentarer:

Angiie sa...

Jag tyckte det var lite mumbojumbo, men jag antar att det har något med svensexa att göra?

Alltså, om du känner att du inte kan/vill göra något galet, då ska dina vänner respektera det .. Jag vet inte om du har sagt till om sånt i förväg eller inte, men dom borde ju ändå förstå lite grann? Eller?

Jag har sagt till mina vänner att skaffar dom en manlig strippa eller försöker skämma ut mig på något sätt (om jag NÅGONSIN får gifta mig) så kommer jag att helt lugnt bara dra därifrån, för det är inget sådant jag vill ha, jag vill inte se ut som ett dumhuvud och jag vill VERKLIGEN inte ta på andra killar ... isch.

Jag tycker inte du ska ha ångest, kanske om du verkligen ville göra det, men inte kan. Men är saken i fråga inte DITT fel, så är det inte du som ska ha ångest =)

Okej, den här kommentaren kanske är helt fel, men det skiter jag i, jag tyckte bara du behövde lite kramar och välmenande ord =)

Fredrik Envier sa...

Det handlar inte om vad jag inte vill och vill göra. Det handlar om att jag inte kan medverka, för att jag har inte den tiden som krävs. Det gör mig ledsen...

Jag är jättesmickrad av att mina vänner försöker ordna saker för mig, men detta krävde för mycket av min tid och fungerar inte som tillvaron ser ut just nu.

ack sa...

Vet inte vilka som är största dårarna. Dom som säger vad som ska hända eller du som gråter som värsta kvinnan. Pinsamt.

Anonym sa...

Heder åt dig Fredrik,bra att någon kunde bete sig vuxet i situationen.

/Snobben

Anonym sa...

Resa/strippor?

Anonym sa...

Säkert att du inte är en kvinna? Kroppen och gråtandet. Bit ihop och sluta sök tröstande ord hos tjejerna som läser din blogg. Pinsamt.

cecilia.baecklund sa...

Vet iof inte vad som orsakat detta, men ville bara säga att jag kikar in här ibland & även på Josefins blogg & vill muntra upp dig.
Ni verkar ha ett underbart förhållande! Ni e så fina mot varann!!! Tänk på det som kommer innom VÄLDIGT snar framtid ;) Njut av varann ist för att må dåligt, livet är för kort för det. Stora lycka till kramar till er båda:-)

Anonym sa...

Man bangar inte sin egen svensexa, en svensexa är ingen "vuxen situation" utan något galet, roligt och minnesvärt som aldrig kommer igen.

Fredrik Envier sa...

Fan va bra världen avspeglas i bloggens kommentarer ibland. Blandat med riksidioter och kloka själar.

Det handlar om några vänner som hade styrt en resa till Mallis, på 3 dagar men en samling vänner. Hade ju varit galet och urflippat, allt var styrt med jobb osv. Problemet är det att jag har för mycket bröllopsplanering för att försvinna i hela tre dagar. Gotlandsresan var egentligen den katastrof och ytterligare 3 dagar hade varit en fullkomlig kaos.

Anonym sa...

3 dagars svensexa??!! Va faan de räcker väl med en kväll? Bra gjort att styra av det tycker jag (även om de säkert va i all välmening av dom). Förstår de är sjukt mycke att göra å tänka på innan bröllopet men dina vänner kanske inte är gifta någon av dom? Hade dock varit en rolig grej säkert om de hade tagit de liiite tidigare? Nej satsa på det ni har framför er.=)
Och till anonym, klart man kan banga sin egen svensexa, Fredrik gjorde ju just det;)dessutom ska inte en svensexa vara något som kan äventyra något utan som du säger något minnesvärt som är ROLIGT.
Tack för mig!
Mvh Sudden.

Lönnström sa...

Du har underbara vänner Fredde som styrt upp detta.

Och du är en underbar karl för Josefin som ändå står över för att fixa med ert bröllop och planering.

Ta med dig att de är en fin tanke och snällt att de fixat, det är faktiskt i detta fall tanken som räknas. Resan kan ni göra ihop annan gång!

Syns snart :)