Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

söndag, mars 16, 2008

Back from the dead

SNC14635 Tjenixen ni få läsare som finns kvar. Har fått ett antal kängor för mitt dåliga bloggande... Eller dåligt bloggande kanske är lite snällt sagt, uruselt och uteblivet bloggande är nog en bättre beskrivning. Orsakerna är flera till att jag inte haft ork och lust. Bland annat har jag råkat falla in i någon jävla formsvacka, galet försenad höstdepp eller vad man nu ska kalla det. Ingen lust att skriva och verka bitter och gnälla på allt och alla. Ska göra ett seriöst försök att blogga satan nu istället. Hoppas ni har överseende och förlåter mig... ;)

Tillbringar som bekant helgerna i Stockholm nu för tiden, på gott och ont. Det roliga är ju att jag älskar stockholm, min absolut bästa stad utan tvekan. Det tråkiga är att jag är tvungen att vara ifrån Josephine ibland vilket jag inte tycker om. Nu försöker hon så ofta hon kan att vara med mig, vilket är skönt.

Helgen var hur som helst sjukt bra, fullt med folk på Blue Moon Bar och Josephine kom till slut på lördagen. Vi hade en superb middag på Melker Anderssons Grill på Drottninggatan. Det som brann ned för 4-5 månader sen och nu är återuppbyggt. Den nya inredningen är verkligen ett kul tilltag. Det finns 10 olikt inredda rum i varierande miljöer. Allt från jaktstuga till bordell. Maten var grym och vi kommer garanterat tillbaka inom en snar framtid. Känner att jag riskerar att inom kort bli en trogen stammis på denna utmärkta restaurang. Ska förvisso beta av de övriga restaurangerna i hans imperium.
SNC14620 SNC14607
Kvällen kommer tillbringas mysandes i soffan med mängder av chips, godis och läsk. Har upptäckt att vi inte käkat tacos på tre söndagar nu, eller kanske är det fyra till och med. Undrar om det har med formsvackan att göra?! Jaja, den är helt klart ett minne blott nu iallafall.

Imorgon släpper Uppsalahem lite nya lägenheter i ett nyproducerat område vid namn Fyrisvallen. Ser riktigt tjusigt ut, schyssta planritningar till skillnad från lyan vi bor i. Även om det är fint här, så är vi less på 30kvm som går åt till bara hall. Lägenheter i det nya området ligger på ca 10 kvm mindre men grymmt bättre planerat. Sen finns det även en femma på 113kvm, den enda i området... Läskigt dyrt, men faaaan vilken schysst lya... Vi får se. Är väl en idiot som gör reklam för den här, eftersom risken finns att jag får slåss mot en av läsare i kön till lägenheterna. Haha...

Inga kommentarer: