Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

fredag, juli 29, 2011

CITYGROSS - HALLÅ YXSKAFT?!

DSC_0707
Var iväg till Citygross idag, för att handla en bit oxe för kvällens middagsgäst. Den enda anledningen att jag åkte till Citygross var just för att de brukar ha riktigt bra kött, så även denna gång. Däremot har vi problem någon annanstans… Ni ska snart få höra.

Jag går till köttdisken och hittar en fin mittbit på 700 gram, problemet är att det är snäppet för lite. Så jag knatar vidare till köttdisken för att beställa en ny mittbit på 900 gram. Tjejen i disken ber sin kollega att fixa detta. Efter en stunds väntande kommer han ut och jag tackar för mig och går vidare. Medans jag går tittar jag på biten, som säger 700 gram… Hmm, jaja, inget problem så… Jag går tillbaka, förklarar att det saknas en hel portion och att 700 aldrig kan bli 900. Hon beklagar och ropar på köttkillen igen. Får vänta ytterligare en bra stund, sen kommer han ut med vad som ser ut att vara en bamsebit. Han sträcker fram den och säger, det vart 1200 gram. Ok?!?!?!? Eftersom jag redan spenderat 30 minuter i köttdisken med en köttskalle till biträde så lackade jag ur, tog min köttbit och gick. Ska man jobba med det där om man är så jävla dålig? Till och med jag såg ju att bitjäveln vägde över 1 KG?! Från 700 gram till 1,2 KG…ingen finkänsla för fem öre.

Så hur i helvete ska man lyckas trycka i sig den här nu då? Eller ska man köra en Rydberg imorgon till lunch kanske?! :P

Ja, Citygross i all ära, men det här vart jag fan lack på… Bra produkt, men skit i serviceledet…

1 kommentar:

Mr:P sa...

Ha ha! Oseriöst!! ;)