Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

onsdag, december 29, 2010

God morgon



Satt och letade räkningar i går kväll i hela huset. Hittade dem på vitt spridda platser i flera olika rum samt nedpulade i lådor. Det gick både villt och fort till under julstäden kan man säga. Saker fick flytta in i närmsta låda. Nåväl, nu har man rensat kontot på lite överflödigt kapital och gett till bättre behövande som Vattenfall. Det värsta är att Vattenfall har inte skickat sin tyngsta faktura än, detta var November och då var det ju "varmt" här i Uppsala. Kommande räkning är för December, en lär man fan rama in. Men men, inget att muttra över, el är ju verkligen skitkul att köpa.

På väg till jobbet, eller faktiskt när jag kommit fram till parkeringen så såg jag ett viktigt kuvert på instrumentpanelen. Det var ett viktigt brev som skulle iväg, efter att ett frimärke införskaffats. Har för övrigt sjukt svårt för att få brev på lådan, vet INTE vad det är. Hur som helst, fick lov att slå på en grekmacka och vända ut från parkeringen igen och mot närmsta mack. När jag skulle handla ett frimärke för sex kronor insåg jag hur töntigt det skulle vara att betala med kort, så jag inhandlade lite bullar (därav bilden) till kollegorna på jobbet. Tydligen inte det mest ekonomiskt kloka man kunde göra, då bullarna kostade 150 spänn. Förvisso går det som representation, så jag ska inte muttra över det.

Nu ska jag sätta igång min dag på allvar, för om 20 minuter är det morgonfika med

God morgon och Happy Onsdag, som Josephine hade sagt.

3 kommentarer:

Mr:P sa...

God morgon!! :) Men för mej är det ingen Happy onsdag direkt.. Ha ha! ;)

Fredrik Envier sa...

Äsch, om du syftar på din telefon ligger du i lä. :)

Mr:P sa...

Jasså!? :)