Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

onsdag, december 22, 2010

Julhandla - Då börjar Gränby Centrum att brinna

CameraZOOM-20101222222116
Ja, precis när vi stod vid kassorna och vår mat rullade ut på bandet så går ett brandlarm. ALLA lämnar köpcentret lite smått springande. Då menar jag alla, personal som kunder. En röst talade om att ett brandlarm löst ut och att alla skulle lämnat köpcentret. Folk med mat på fick gå, vi som precis stod och packade för fullt och Josephine som precis betalat fortsatte ivrigt likt gamar att packa i vår mat. Man vill ju inte lämna allt och bli stående i kylan utan både mat och pengar. Någon minut senare var vi därifrån, MED maten…

Nu syntes ingen brand till, men UNT lär väl skriva om det i morgon. Trist för alla som fick lämna sina grejer, däribland en arbetskamrat som stod i självscanningen. Hade krävt mycket våld för att få mig att överlämna våra fyra smetfyllda papperskassar med julmat. Hellre blir jag lite svedd av farbror eld. ;)

1 kommentar: