Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

onsdag, december 29, 2010

Har du hört talas om "Blindskita"?


Ett jävligt kul uttryck, för att inte tala om fenomen som tydligen vissa människor använder sig utav. Jag själv har inte praktiserat det på något djupare plan, det gör det dock inte mindre intressant.

Blindskita är alltså något man gör när man går iväg och sätter sig på toa, för att surfa på Facebook, vilka lite, eller kanske surfar runt på luren i allmänhet utan att uträtta några för platsen kända behov. Avancerade blindskitare tar förstås med sig sin bärbara dator in på toaletten.

Personen ifråga som lärde mig uttrycket håller jag hemlig, då hans arbetsgivare kan komma att kränka hans toalettbesök i framtiden om uttrycket och han (eller hon) kopplas ihop.

Har DU blindskitit nån gång? Dela sådant fall med dig av dina erfarenheter!

Happy blind shitting! ;)

3 kommentarer:

Mr:P sa...

Ha ha ha!! =)

Kemi sa...

Med andra ord var iPaden det perfekta redskapet för att utöva denna sport?

Fredrik Envier sa...

Det får du fråga min sambo om, men spontant är det ju ypperligt.