Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

fredag, december 10, 2010

Storleken har betydelse - Nu konstaterat

Jag har så länge jag levt hävdat att storleken alltid har betydelse, sen om det är till fördel eller nackdel låter jag vara osagt. Men det frågan handlar om är huruvida den har betydelse. Detta är nu konstaterat.

Jag var iväg till en byggvaruhandel för att hämta en tillkapad gipsskiva, för att göra klart köket hemma. Anledningen att jag inte köpte en hel skiva var för att det skulle bli lättare att ta hem i bilen. Ni förstår säkert vart jag är på väg.

Smiter iväg en snabbis från jobbet då det ligger bara några kvarter bort, väl framme ska jag lyfta in skivan som nu mäter 115x141. WHAT?! Den går inte in?! Snopet får jag åka tillbaka utan gipsskiva, med lite vitt gips på mina svarta byxor...

Jaja, problem är till för att lösas, så även detta. Gipsskivan kommer hem till oss imorgon. ;)

Inga kommentarer: