Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

torsdag, februari 10, 2011

Kaos på E4an

På väg till Kista i eftermiddags möttes jag av en bilolycka i närheten av Arlanda. Med det rådande väglaget höll det på att gå riktigt illa. Rätt var det var stod trafiken still, från ingenstans. Började bromsa, men ingenting hände. Bilar i båda filerna framför mig, så var kollision nästa steg på listan. Enda utrymmet som fanns var mellan bilarna, vilket det blev... fortsatte dock att bromsa, näst upp kom en lastbil, var bara att fortsätta styra ut höger i vägrenen där jag stannade.

Det låter säkert som jag kom i full fart, inte alls. Låg kanske på 80 km/h med gott avstånd. Bilarna framför vägde bara en bråkdel av Audin, så de stannade betydligt snabbare.

Sen fick man sitta och vänta tills de flyttat bilarna som krockat, det var fyra stycken vill jag minnas.

Kom dock i tid till mötet, oskadd!

Hem gick det stundtals jäkligt sakta då plogbilar låg i båda filerna.

Nu ska jag gräva ner mig under täcket, go natt!

Inga kommentarer: