Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

fredag, februari 18, 2011

Tankar från toan

Känner viss frustration, dels för att jag har massor att blogga om som jag inte kan blogga om. Dels för att mitt liv just består av en mängd roliga saker och projekt, men också en del saker som suger pung. Ni läsare får dessvärre bara ta del av en liten del.

Otroligt frustrerande är det i alla fall.
I helgen ska vi ut och äta gott, slänga några klot på Bowlaget och styra till lite bröllopsbestyr.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ska ni ut denna helg med??Är ni aldrig med barna,gör ni inget med dom när ni är lediga är det festande hela tiden?

Fredrik Envier sa...

Nej, vi ägnar ingen som helst tid till våra barn, all tid går åt sprit och nöje... vi funderar på att skaffa en källare så att vi kan låsa in våra barn.

Nej, det ser så klart inte ut så. Men vi har rätt välbokade lördagar framöver. Allt innefattar inte barnvakt, men 2–3 tillfällen per månad blir det nog. Så lever vi och jag skäms inte för det.

Anonym sa...

jo förstår det,men det är ju inga roliga bilder som man ser eller som ni visar vad ni gör med barna,ser aldrig att ni leker läser är ute och gör nått roligt.

Josefin sa...

Alltså har du missat Elliots födelsedag som firades stort vid 3 tillfällen?!
Träningar för Elliot
Nickis semestrar bara gjorda för Elliot
Nu handlar bloggen väldigt lite om våra barn.
Våra bloggar handlar främst om oss och vad VI gör,vill inte blanda in barnen för mkt i bloggarna
Men du kanske bara ser det du "vill" se!?
Ganska idiotiskt uttalande om du frågar mig!
Vill du läsa mamma/pappa-bloggar så finns gott om såna!
Hörs da´!

Anonym sa...

Blanda in barnen för mycket? Fredrik har till och me bett om ursäkt för att det har blivit mycket föräldrar blogg! Gör vad ni vill med era liv! Men STÅ för det oxå! Stå för att ni heldre vill ligga bakis en söndag istället för att vara på nickis lekland! Äta på donken eller fika på gränby centrum är inget barn väljer!

Lika mycket ni gör som par borde ni göra som familj! Det börjar faktist bli pinsamt att läsa era bloggar! Eller nej! Pinsamt att läsa jossans blogg!

Tack och hej!

shiirii sa...

Ärligt talat... Är det bara jag som ser att ni är jättemycket med barnen? Att ni varannan lördag går ut o festar eller har middagar hemma är ju bara bra!

jag som barn hatade när mamma bara satt hemma.. Älskade när hon var med vänner och hittade på saker. Då fick ju jag en gladare o lyckligare mamma hemma!

Fortsätt göra det ni gör, jag ser absolut ingen som helst problem i det. Ni verkar vara underbara föräldrar och föräldrar behöver ibland paus från sina barn! True story. Kram!

:) sa...

Men vad roligt att första gången som jag läser här på hundra år så har folk fortfarande inte vett att sluta läsa även fast dom bara stör sig!
Anonym verkar läsa med tvärtomspråketglasögonen på. Några barnlediga timmar i veckan borde alla föräldrar ha! Helt underbart att ladda batterierna med något skoj!
Haha, försök dessutom att leka ute så här års. Både vuxna och barn fryser ju ihjäl efter fem minuter!

Ja men det var väl allt för mig, hoppas ni får det trevligt ute! :D

Fredrik Envier sa...

Tach Shiirii!

Alla människor är olika och exakt hur jag är, avspeglas nog inte helt ur den här bloggen. Den öppnar snarare upp för fördomar då man väljer vad man publicerar. Det är lite hur man vill "marknadsföra" sig själv och sitt liv...

Viktigt att veta är att alla människor är olika, olika värdingar och skilda intressen, vilket är en jävla tur, för hur hade vårt samhälle annars sett ut? Att jag inte är frekvent gäst i sandlådan betyder dock inte att jag är en dålig pappa. Utan att överdriva så tror jag Sindy har den bästa relation en dotter kan ha med sin far. När det kommer till Elliot så gör jag så gott jag kan, som platspappa vilket inte är lätt alla gånger. Jag skjutsar till bandy, skjutar honom till kompisar när han vill, hjälper honom med killgrejer som hans mamma inte kan.

Förstår dock inte varför jag ens besvärar mig att skriva och "försvara" mig, kanske för att jag sitter och tar mig en Heineken nu, medans Jossan sminkar sig, måste vara det... :p

Jag har ALLTID sagt, innan och efter jag skaffade barn att jag inte kommer att göra saker som jag tycker om bara för att jag blivit pappa. Det står jag för, fullt ut. Jag skäms inte någonstans!