Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

torsdag, september 16, 2010

Android större än Iphone

Jag skrev för fem månader sen ett blogginlägg om Android där jag avslutade med att Android kommer vinna över Iphone inom ett år. Det har nu gått hälften av tiden och Android är redan större än Iphone. I dag kunde man läsa en artikel på IDG där Androids marknadsandelar ligger på 17,2% och Iphone på 14,2%.

Nog talat om teknik, politik och skit…nu ska jag sova!

3 kommentarer:

Ida sa...

killen har koll!! ;P

Unknown sa...

Kan man jämföra ett operativsystem med en mobiltelefon?

Fredrik Envier sa...

I fallet Apple är det ju lite speciellt, då de inte tillåter sitt OS på andra telefoner än deras egna. Men vi skulle kunna jämföra mobiler med iOS och mobiler med Android.

Eftersom Iphone består av en samling mobiler, närmare bestämt fyra stycken modeller.

Nöjd? ;)