Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

torsdag, september 30, 2010

Idol 2010

Av någon lustig anledning så blir man sittande här varje år, framför teven till idolerna. Detta år tyckte jag dessutom att det såg ovanligt lovande ut under audition, även om vissa föll bort lite kvickt.

Nu har jag dock funnit ett antal favoriter som jag tror utan tvekan kommer vara kvar som de sista 10 i tävlingen.


Jay Smith

Sån otroligt skön röst. Bara killen vågar släppa loss, så blir det grymt...

 

Geir

Gammelräven och den mest stabila genom hela tävlingen enligt mig.

 

Linda Varg

Riktigt bra artist!

 

Olle

Riktigt skön kille, känns lite osäker än...men växer nog fram.

 

Alice

Varit en storfavorit sedan Bagge hittade henne. Sjukt bra röst och SJUKT stor mun!

 

Sjungande polisen

Riktigt skön stil och bra audition. Verkar dock inte riktigt som det vill släppa. Tillhör dock en av mina top 6. ;)

 

Ska väl även passa på att ge en känga till folk jag inte klarar av som bara måste lämna programmet…

Jonathan Garces

Totalt felplacerad i hela Idol. Vet inte vilket ben han ska stå på och bara känns så fel.

Sassa

Ska väl inte döma ut henne för att hon är en pojkflicka, men det känns så krystat och bara dåligt. Får liksom inte riktigt kläm på vad den människan vill vara för något… Nu pratar jag inte kön, utan som artist. Lite klen för att vara en rocker…

Malin Brännlund

Klassens viktigpetter utan tvekan. Känner avsmak när jag ser henne på teve, usch och fy…jobbigt bara!

4 kommentarer:

shiirii sa...

Hallå fredrik!
Jag anser att Geir inte borde få vara med .. med tanke på att han varit med i melodifestivalen i Norge 4 gånger och en av gångerna gått vidare till ESC.. oetablerade artister var de väl? ;)

Anonym sa...

håller med på alla utom den sjungande snuten. han är bara för mycket. och kan verkligen inte sjunga

Anonym sa...

googla på björn nagander o kolla allt ha gjort, och sen säg efter det att han inte kan sjunga,, bla när han sjunger "stad i ljus" med en symfoniorkester.. Han kommer lossna med rätt låt.. tror jag.

Ida sa...

Jag tycker inte att artister eller forna artister ska få vara med i idol, därav går Geir fetbort och även Linda som varit med i programmet Popstars för längesen och som varit med i bandet Supernatural, så var det med det!! ;-P