Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

lördag, september 04, 2010

Den som är med i leken får leken tåla

image
Läste på förstasidan på Aftonbladet om hur synd det är om 23-åriga tina som blivit piskad med en mattpiska av en vakt på något grekiskt hotell på ön Kefalonia.

Lite kvick bakgrund på det hela, tjejerna kom hem till hotellet lite på lyset (högst sannolikt) och bestämde sig för att ta ett dopp i poolen trots att den var stängd. En vakt får syn på dessa och jagar tjejerna, med en mattpiska vilket kan kännas lite primitivt.

Tina har fått några piskrapp på rumpa och rygg för ett litet bus hon valde att göra i ett annat land. Då anser jag att man inte ska gnälla så jäkla mycket, det var inte så att hon dog eller blev grovt misshandlad. Lite piskrapp får man helt enkelt leva med.

Jag har själv varit med om liknande situationer, där jag fått ett antal slag över ansiktet från en spansk polis för att jag gjort mina behov mot en vägg på en avsides parkering. Inte springer jag till pressen och hoppas på en artikel?!

Klart att det är en obehaglig upplevelse, men hallå?! Ger du dig in i leken får du leken tåla flicka!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hoppas du skrev detta för att provocera. Annars är du ju helt skadad av att jobbat som klubbis så länge för att det är inte normalt att bli piskad av en mattpiska. Herre.min.gud.

Fredrik Envier sa...

Det är nog mycket möjligt att jag blivit skadad och avtrubbad av saker jag varit med om.

Men jag har aldrig påstått att det är normalt att bli piskad med en mattpiska. Däremot så anser jag inte att det var så mycket att blåsa upp. Man ska vara jäkligt medveten om att det inte fungerar på samma sätt som i Sverige när man är utomlands. Väljer man att spela Allan och göra sånt som inte är tillåtet får man räkna med efterspel.

Jag menar snälla, det var inte så att han band upp henne mot en vägg och piskade henne... Hon fick sig några snabba rapp på ryggen och sen smet hon väl iväg?

Jag tycker det hela är uppförstorat! Hade en kille rapporterat samma sak hade han fått skämmas och blivit utskrattad sannolikt...

Anonym sa...

Håller med Fredrik, trött på att allt-är-någon-annans-fel artiklar i Aftonbladet eller Expressen. Såna här situationer sitter man ju och minns med polarna och flabbar åt.