Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

lördag, september 25, 2010

Elände efter elände

Är inte helt stolt över att blogginlägg efter blogginlägg den senaste tiden varit i mindre muntert tonläge. Måste bli lite ändring på den fronten… Har på något vis glömt (och tappat orken) till att blogga om det som faktiskt händer kring mig. Det finns ju faktiskt annat i livet än den pågående politiska krisen och undergången. ;) Tex min dotter, som inte fått mycket utrymme här den senaste tiden. Skäms!

IMG_1336
Hon är nämligen sjuk, har varit lite rosslig i snart två veckor och härom dagen bestämde vi för att ta henne till läkaren. Lättare sagt än gjort att komma fram till Årsta BVC, telefonsvarare och omöjligt att komma fram. Det slutade med att vi skrev in henne på en privat BVC istället, svarade nästan snabbare än nummerupplysningen. Fick tid kommande dag, vips! :)

IMG_1333
Sindy var jätteduktig på alla plan hos farbror doktorn, men han fick inte titta i hennes hals med den där läskiga träpinnen… Pappa förstår dig något så otroligt. Fy fan va jag höll på spy när de skulle köra in den där stora glasspinnen varje gång, tårarna sprutade och usch… Nej, inget hit!

IMG_1332
Hon fick lite Mollipect utskrivet, så nu hoppas vi att hon blir bättre. På måndag är det tillbaka till dagis i alla fall. Jag har varit hemma med henne sen onsdag och pysslat om henne, samtidigt som jag jobbat hemifrån. En konst vill jag lova! Vem sa att män inte kunde göra fler saker samtidigt? :p Fick bygga ett litet kontor på vardagsrumsbordet så jag hade koll på Sindy som knatade runt, samtidigt som jag besvarade lite mail och deltog i telefonkonferenser.

1 kommentar:

farmor sa...

Farmors lilla skrutta,som är sjuk..hoppas du snart blir frisk...
Krya på dig kramar..