Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

tisdag, november 09, 2010

Jadu, vintern kom med besked…i år igen… ;)

IMAG0027
Ja, jag ska verkligen inte klaga. Tycker det är lika kul varje år när det kommer snö. Visst, det blir lite problem…eller ganska mycket i bland pga mängderna snö som faller ner. Men jag tycker faktiskt det är mer intressant än jobbigt, att se alla mindre katastrofer som sker. Busstrafiken havererar och överallt ser man bussar som kört fast på diverse vis. I dag när jag åkte längs Kungsgatan och skulle åka ned längs med Vaksalagatan så var det KAOS. Omöjligt att komma fram, det stod bussar och bilar tvärs över allt. Istället valde jag att åka vidare längs kungsgatan, då kommer nästa “incident”. Här står en Uppsalabuss, snett över vägen och kommer ingen vart. Så fort den gasar lite så glider bussen bara ännu mer på sniskan.

Här hemma har det nu vid skrivande stund kommit ca 15 cm blötsnö, precis varit ut och skottat bort en liten gång till bilen så det flyter smidigt imorgon… Får hoppas att det inte snöar allt för mycket i natt. ;)

Inga kommentarer: