Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

tisdag, november 09, 2010

Tacopaj till middag

Josephine var på en visning på Gillet, den kan ni garanterat läsa mer om på frisörbloggen, så jag åkte hem med ungarna genom snökaoset. Tog ca 30 minuter istället för 10 minuter som det brukar göra.

IMAG0029
Josephine kom hem rätt sent, så jag tänkte att det kunde vara kul med lite mat. Jag komponerade en egen tacopaj utifrån ett helt eget recept.

IMAG0032
Vanlig pajdeg i botten, sen köttfärs stekt med tacokrydda och lite vatten. Efter man brett ut köttfärsen, lade jag på salsasås och sen strödde jag på hackad rödlök och majs. Sedan lade jag ett lager med creme fraiche (lite knepigt att få på ska jag erkänna). Sen skivade tomater över hela, strö sedan över riven ost och sist lite tärnad fetaost. In i ugnen på 225 grader i 25 minuter. Kan vara läge att slänga på lite folie så inte fetaost och ost bränns efter ett tag.

IMAG0028
Servera med lite creme fraiche och salsasås. Gött som bara den.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Tacka vet jag shotspaj...

PS. VILL HA EN FULLSTÄNDIG REDOGÖRELSE AV HTC DESIRE HD !!!!

Och vill veta vad du hade för lur innan också... vill inte höra "10ggr bättre än iPhone" om du aldrig haft en iPhone :)

Fredrik Envier sa...

Jag hade IPhone. Ska peta ihop något samt referera till en välgjord test som inte jämför med IPhone.

Josefin sa...

hahahhahaha va roliga ni e!
Snart´kommer min htc,då kan du få en redogörelse från en kvinnas point of view;)
Hehehhe:)

Fredrik Envier sa...

Alex, tills dess att jag kan ge en FULLSTÄNDIG REDOGÖRELSE så skulle jag råda dig att läsa en ytterst seriös test av telefonen:
http://www.swedroid.se/test-av-htc-desire-hd/

Sen rent generellt sätt så är det ett nytt OS, från att vara van med iOS är det självklart vissa saker som tar lite tid innan man kommer underfund med. Men jag återkommer med en personlig recension av telefonen.

Unknown sa...

Känns alldeles för vinklad av ett android-freak...

Fredrik Envier sa...

Så känner du för att du läser den med Iphone som jämförelse... Den där testen utförs och testar den jämfört med andra telefoner av samma OS.

Om du är ute efter en jämförelse mellan iOS och Android lär du inte få svar på det genom en sådan test.

Det är lite som att jämföra Mac och Windows, för det är ju lite det som det handlar om...även om Android inte är Windows.