Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

torsdag, juli 08, 2010

Kalas i konkurs

kalas
I morse fick jag ett SMS av en icke nämnd person, där stod det att en konkursansökan var inskickat för Kalas. Exakta detaljerna kring detta vet jag i skrivande stund inte, dvs om det är Putte själv som kastat in handduken (inte en dag för tidigt), eller om det är någon stackare som inte fått sina pengar och ledsnat (vilket borde vara ett antal vid det här laget). Självklart likt en journalist så var jag ju tvungen att verifiera källan till denna nyhet, genom att slå en snabbis på Ratsit. Korrekt, status för Restaurang Vaksalagatan 10 AB är just: KONKURSANSÖKAN.

Fiskar man lite, vilket jag i min nyfikenhet självklart gjorde, så hittar man lite smått och gott. Några hundratusen i obetalda skatter, tryckeriet verkar inte fått sina pengar och sen en stor post på Euro finans på sköna 362 kakor.

Ja, vi får väl se vad som händer. Det tråkigaste med den här härvan är väl att så många andra personer blir lidande, däribland vänner till mig själv som haft med den här krögaren att göra. Folk som på olika sätt ställt upp och sedan landat i skiten själv. KATASTROF KONKURS som Håkan skulle sagt…

4 kommentarer:

larsson sa...

ja de de va ju bra att dom går i kk då får vi hoppas att herr vallgårda ger fan i att starta nåt nytt.

hoppas att nån mer vättig tar över lokalerna.

har du tipsat media om du inte har de gör ja gärna de för skade glädjen är i de härfallet den ända sanna :)

Fredrik Envier sa...

Media har otroligt bra koll på konkurser och liknande... Så de behöver knappast tipsas om en sådan här grej...

Larsson sa...

de kan jag säga tt dom inte visste men de tog knappt 45 min sen låg de på deras hemsida att kalas hade ansökt om konkurs.

de e bra när man har kontakter som reagerar snabbt.

Anonym sa...

Enligt Patrics blogg så ska dom inte gå i konkurs.... ;) Men det svider väl att erkänna de.. ha ha ha ha


http://www.patricvallgarda.devote.se/?page=1