Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

fredag, juli 23, 2010

Stockholm, Stockholm, stad i världen…

I morgon lördag blir det utflykt för de stora. Daniel Ågren med hans blivande fru (ja, nån gång lär väl konstapeln fria?) tillsammans med mig själv och min förtjusande hustru (soon to be).

elitehotell
Börjar dagen med att checka in på Elite Hotell Stockholm Plaza, näst intill mitt på Stureplan…kan knappast bli bättre.

josefina
Lite beroende på hur morgondagens regnväder tänker breda ut sig så kommer vi besöka Josefina på Djurgården, Stockholm fetaste uteservering. Kan ha hänt saker på den här fronten, men jag vågar nog säga att Josefina är svårslaget.

msgerda
Vi ska även ta oss en sväng förbi M/S Gerda på Norr mälarstrand för ett par drinkar och möjligen en liten lunchbit.

kungsholmen
Mot kvällen blir det le dinner på Melkers Kungsholmen på just Kungsholmen, hajja ni?

Med tanke på att Stockholmseliten sannolikt drunknar i champagne på Gotland, så lär vi ha gott om plats att svänga på dosorna under kvällen.

The Soap Bar
soapbar
En sväng förbi gamla härliga Soap Bar har jag tänkt att vi borde hinna med hur som helst. Känns som ett vattenhål som never goes out of style. Har många sjuka och sköna minnen där ifrån…

Collage
image
När vi ändå är i krokarna så blir det utmärkt att kliva några steg bort för att ta sig en titt på Collage, som numera ser liiiite annorlunda ut än vad det gjorde förr i tiden…

Ambassadeur
ambassadeur
Möjligtvis en sväng förbi hotellet efter detta, då det ligger på vägen…alternativt vidare till Ambassadeur. Har hört väldigt mycket om den nattklubben den senaste tiden, tyvärr mycket negativt… Men eftersom jag har en gammal bekant som drar lite i tåtarna där så tänkte jag ändå att vi kunde ge dem ett besök och ta en drink… Sina ögon är alltid bäst! :)

Café Opera
cafeopera
Sista anhalten blir Cafét, ett tveklöst ess i rockärmen… Här bör inget kunna gå fel, trots Stockholmsveckan på Gotland… Sandra står i baren och utlovar ett jävla röj, upp till bevis! Minns inte när jag var där sist… Så det blir nog sjukt bra.

Förmodligen kommer ordningen att kastas om, vissa alternativ hinns inte med och andra kliver in…

Nu är det nog dags för att kliva i säng…apropå säng så hade vi lyckats få 16 grader i sovrummet i går, galet skönt… Josephine uppskatta dock inte kylan.

Absolut Ice Bar
förlovning i STHLM 070
Åååh, apropå kyla..fan, hade jag ju helt glömt… Vi har nånstans i allt det här faktiskt en plan att besöka Absoluts isbar, den har byggts om och ska vara lite annorlunda sen vi var där sist. Helt klart värt ett besök. Frågan bara när vi ska klämma in den…

Inga kommentarer: