Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

onsdag, juli 23, 2008

Där kom det...

Inte helt oväntat så kom det kommentarer, från en person som uppenbarligen bakade ihop dessa två nyheter till en. Jag vet inte vem som har fördomar, du eller jag?! Är förortsgäng detsamma som svartskalle, inte vad jag känner till. Däremot finns det väldigt många svenskar som utvecklar någon ny svensk kultur där man inte kan tala rent och tror sig få någon mer gangsterliknande accent. Det passar nog snarare in på förortsunge för mig, även om det inte är den korrekta synonymen. :)

Men tillbaka till verkligheten för en stund, i den de flesta av oss faktiskt lever. Då jag arbetat under många år i krogbranschen har jag ganska glasklar statistik från vilken kategori människor som ofta bråkar på krogen av någon outgrundlig anledning, med det inte sagt att det ALLTID är den kategorin. Det är tyvärr alltför ofta folk med utländsk påbrå. Tittar du på vad för folk som sitter på häktet talar samma statistik sitt tydliga språk. Sen kan vi diskutera i timmar vad detta beror på.

Jag vet dessvärre ingenting om dig, vad du har för bakgrund eller vem du är eftersom du tyvärr väljer att vara anonym. Hade varit mer intressant att diskutera detta med en person. Jag skäms inte för att säga mina åsikter, varför ska ni som kommenterar göra det?

1 kommentar:

Anonym sa...

Du har helt rätt Fredik. Jag tycker man ska införa hårdare straff utlänningar, som nu i Italien. Hjälper inte det kan vi ordna med egna anstalter för dem, typ koncentrationsläger. Vi måste ta tag i packet, dem tar våra jobb, våra pengar, våldtar våra kvinnor. Nej, jag är heller inte rasist, jag har flera kompisar med utländskt namn. Eller så är jag så inskränkt att jag inte förstår vad främlingsfientliga åsikter är och vad det kan få för konsekvenser, och det skäms jag inte för.