Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

måndag, november 23, 2009

Happy monday?


Det här inlägget skulle egentligen handla om en fantastiskt trevlig måndag. Jag har tagit ut en semesterdag för att vi ska kunna flänga runt och fixa en massa grejer. Åka och slänga massa saker på återvinningen osv. Mamma skulle vara barnvakt åt Sindy och Elliot ska till skolan. Men så gick måndagen in, med all sin kraft och gav sig fan på att rasera min trevliga måndag. Elliot har haft problem med en tand, så han har en enorm tandvärk. Han ska till tandläkaren imorgon, men känns inte som man kan skicka han till skolan med den värken. Så fort värktabletten släpper är det igång igen. Detta betyder i sin tur att det känns meningslöst att låta mamma vara barnvakt åt lill-Sindy. Well well, vad lär man sig utav det här? Att man ska borsta tänderna eller att man inte ska underskatta måndagarnas kraft att sabotera? Förmodligen båda!
Ja, jag ska försöka att inte vara bitter och hänga läpp. Vi har fått oss ett underbart hus, som vi faktiskt fått ordentlig ordning på fast det bara gått en dag sedan vi flyttade in. Jag har en underbar fru och vi har fått en så otroligt vacker liten dotter. Tillsammans med Elliot så har vi en fin underbar mönsterfamilj, enligt mina mått (otroligt viktigt), så man ska inte klaga utan vara tacksam för det man har.
Så FUCK YOU MONDAY! Min måndag ska du inte få förstöra.

1 kommentar:

Farmor sa...

Men så fin vi kan vara då...gullhjärta.
Puss på dig.