Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

lördag, november 07, 2009

Schh, eller Shcc?

schh
Ja, det är väl inget ord som man lär hitta i ordlistan. Men om man ska skriva Schh-ljudet så skulle nog jag hävda att man skriver Schh och inte Shcc. De flesta BÖR hålla med här tror jag?

shcc
Såg en vimmelbild nämligen från BJ igår med tjejer som hade något som liknade tatueringar på fingrarna. Man kan dock hoppas att det är gjort med penna och inte permanent bläck, för hur jobbigt är det inte med en felstavning?

4 kommentarer:

Nikki sa...

Haha...Jag råkar nämligen veta att det inte är så kul,med tanke på att jag stavat min Shhh.,..detta lät bra när den gjordes men nu när du ändå tar upp det så vette fan hur det ska stavas.Ha det gött

Fredrik Envier sa...

Haha... Men där har vi ju en tredje stavning. Nu råkar det förvisso vara så att min flickvän upplyste mig om att Rihanna har Shh... tatuerat, så du kör ju bara kändis-stilen! ;) Kanske känns lite bättre nu?

Nikki sa...

Tack...då kan man sova gott inatt!

Grandinar'n sa...

Haha. Lite jobbigt om man stavar fel... Goosch...