Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

tisdag, november 03, 2009

Sony Ericsson Xperia X10 i min ficka, snart?

x10black
Så, då var det klart! Den här ska ligga i fickan om några månader. Sony har släppt sin första Android-telefon, för dem som inte vet så är det Googles Operativsystem. För tekniknerdar så kör den Android 2.0 (FEL!!! Såg just att den körde 1.6 ändå tydligen [uppdaterat 091103 12:27]) och INTE det tidigare 1.6. En Iphone-dödare skulle andra säga…

x10white
Finns i två färger, Sensuos Black och Luster White och ska släppas första kvartalet 2010 vilket inte känns helt avlägset.

Helt övertygad om att nätet kommer att svämmas över med recensioner om telefonen inom kort. Hittills har jag “bara” kollat på IDG, Mobil, M3 och självklart SonyEricssons lanseringssajt.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Du får ha stora fickor då, det är en ganska stor telefon :)!

Fredrik Envier sa...

Extremt lik Iphone i storlek, vilken jag förvisso anser vara lite för stor. Size matters säger jag bara! ;)

Vi får se, ska försöka få låna en X10 när den kommer ut, så jag kan utvärdera.

Carina sa...

Jag tyckte min Iphone var stor som en tegelsten när jag fick den men det tycker jag inte längre. Man vänjer sig fort.

Johanna sa...

Ingen telefon kommer nånsin slå Iphone i popularitet. Apple har lyckats så galet bra med sitt varumärke, att alla suktar som fan efter en telefon som egentligen har en del brister..

Fredrik Envier sa...

Carina, det kan inte vara du som blivit större i förhållande till din telefon? Och därför känns den mindre? *ooooh...FÖRLÅÅÅÅT, jag skoja!*

Johanna, jag tror du har fel. Apple har gjort ett grymt jobb med sitt varumärke och sin strategi kring Iphone. Däremot så kommer marknaden att förändras, när folk slutar att försöka överträffa Iphone och göra något eget BRA. Om alla funktioner blir dassiga efterapningar av Apples produkt kommer Apple alltid att vara måttet för hur de ska se ut och allt annat kopior.

Carina sa...

Käft.

Fredrik Envier sa...

Jag skojja juuuuuu! Förlåååt! Hälsa Robin, jäkla trevlig karl de där... :)

Carina sa...

Jo jag fattade att du skoja...faktiskt...jag är inte humorbefriad än bara bitter=)

Johanna sa...

Jo men alla telefoner med touchscreen känns ju som Iphonekopior. Och touchscreen kommer nog konkurrera ut knappar i framtiden.

Fredrik Envier sa...

Nja, fast en sån jämförelse känns lite fattig? Inte så att Apple uppfann touch precis... :)