Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

söndag, november 01, 2009

Jobbigt ibland


Mellan allt underbart så händer det alltid en del skit. Brukar försöka undvika att blogga om sånt som ändå är sjukt svårt för en utomstående att förstå, blir bara missförstånd och tråkig läsning. Men det blev lite djupa diskussioner igår om uppfostran och att Josephine jobbar så mycket som hon gör nu. Det sätter press på förhållandet på flera olika sätt, vilket är svårt att förutse. Det tråkiga, även om det må vara nyttigt, är att vid såna här heta diskussioner bubblar saker upp till ytan. Sånt som finns där normalt till vardags men som man aldrig pratar om.
Jag förklara igår att jag tycker slutet på veckorna är jobbiga på olika sätt. Dels försvinner helgen på något vis eftersom Josephine jobbar sent och jag sitter hemma med barnen. Känns som att det säger vips så är det söndag igen. Sen finns det massa annat kring detta som jag inte orkar och vill skriva om. :( Det jag dock skulle komma till var att mina känslor inte var välkomna, eftersom det i sin tur gav Josephine dåligt samvete. Personligen kände jag att man måste kunna prata öppet med den man älskar för att få stöd och kärlek. :(
Sen läser jag hennes blogg om hur jobbigt det är när Sindy vaknar om nätterna. Då låter det på hennes blog som jag knappt är där, att jag stående står och matar Sindy kl 4 på natten i 20 minuter. Väljer att inte sätta mig på sängkanten för att inte väcka Josephine. När jag läser hennes blogg så undrar jag vart pappan håller hus. :( Nej, fy fan. Sånt här är inget kul att läsa eller att skriva. Vi skulle åka ut till huset idag och planera allt som ska göras. Tyvärr är man måttligt motiverad med det här i luften. Men det måste ju ändå göras. Kanske målar hela huset svart. :(

Jag älskar dig Josephine!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Alla har sina up's and downs.. och tänk på att Josefins blog är hennes, du är en stor del av den :)
Men när man bloggar så skriver man ofta saker som pushar en själv, eller skriver av sig om sig själv. Så självklart hon pushar sig själv mest i sin blog, det är naturligt.

Och hon har ju aldrig klagat på att du inte finns där vad jag vet ;)

Ni är grymma ihop! Glöm inte det!!

Anonym sa...

med tanke på hur många som verkar läsa hennes blogg enbart för att gnälla på henne kan hon inte heller skriva att hon ligger och sover medan du fixar, då skulle påhoppen komma hur lat hon är...

Josefin sa...

Jo fast jag sover ALDRIG,Jag e ALLTID den som e uppe!
Inget jag klagar över egentligen då jag e extremt morgonpigg!
Skulle jag fråga Fredrik om tex sovmorgon så skulle jag få det.
Nu går jag mer än gärna upp,men ibland blir det FÖR mycket...jag har svårt att unna mig EGEN tid.Så nu vet ni att det inte e nån fejkblogg..jag skriver allt precis som det e!
P.s som du skrev Jennie e precis som det funkar..jag typ peppar mig själv...