Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

onsdag, december 09, 2009

En annorlunda Pär, i en annan del av Almunge

annorlundapär
Känns som att bloggen håller på att dö ut, för jävligt rent ut sagt. Ska man lägga ned ska man göra det med dunder och brak, inte tona bort och dö. Verkligen inte min melodi! Nu har jag i och för sig inte tänkt att lägga ned, det är bara det att saker ikring tar upp så satans mycket tid av mitt liv just nu. Har inte ens vågat gå in och titta på statistiken, men besökarna lär sannolikt svika när innehållets kvalité sjunker likt en pung i en varm bastu. Alltså, sakta men säkert alltså?! :)

Well well, inte muttra nu... Tiden läggs ju faktiskt på meckande i villan och annat som jag prioriterar i mitt liv. Vart på några förutsättningslösa möten kring en krogidé i stan, det är dock på tok för tidigt skede att ens våga hoppas på någonting. Den som lever får se helt enkelt.

Nu till något helt annat, en gammal polare som jag annonsera ut härom dagen. Nämligen Pärra, jag tänkte nämligen tvinga honom till att börja blogga. Eller tvinga är nog inte rätt ord, eftersom han själv är rätt sugen på att testa. Blir lite intressant att se vad det blir av det hela. Ska snickra ihop en blogg, med titeln "En annorlunda Pär, i en annan del av Almunge". Han har lovat dyrt och heligt att han ska blogga ärligt om sitt smått underhållande liv, när han skjuter fladdermöss med spikpistol i väggarna på hans lilla stuga m.m. Eller om sin jakt på lägenhet hos Uppsala hem, där han alltid faller på målsnöret. Finns en hel del att skriva om från hans lilla värld. Stay tuned!

3 kommentarer:

Helen sa...

Per-mobil haha

Fredrik Envier sa...

Au Pär! Kärt barn har många namn! ;)

Sofie Lindberg sa...

How you doin´? ;)