Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

onsdag, december 23, 2009

Förlåt mig fader för att jag syndat


Jag har inte bloggat på flera dagar, känns som veckor... Var så många motgångar ett tag, så jag trodde att jag skulle få för 30 års sattyg på en gång. Sen att tekniken (bloggofonen) gick sönder gjorde inte saken lättare. Nu är jag i alla fall lite mer tillbaka.


Lördagskvällen blev faktiskt mysig, vi hade ordnat lite private time för oss själva. Började med en liten middag på Tilltugg. Efter tilltugg var klockan lite väl lite för att gå vidare på krogen, så vi bestämde oss för att göra en flygande besiktning på Drottning Drake och Konstapelns boning. En liten visit och några drinkar senare bar det vidare av till Oasia där vi mötte upp Robin. Nina var där med sin väninna Kee och strosade runt. En och annan öl hade här tagit sig för snabbt ut i kanalerna, trots att jag varit duktig och hållt mig mestadels till öl. Well well...

Vidare en sväng till BJ, där jag har ett minne av en smått pinsam situation?! Vet inte ens varför jag skriver om den men det är väl lite av charmen med en personlig och ärlig blogg. Av nån outgrundlig anledning beställer någon (förmodligen jag) in massor med shots, utan att tänka mig riktigt för. Ekonomin var nämligen rätt åstramad inför denna kväll och absolut inte anpassad inför några shotrace. Det fanns inte ens några som var sugen på shots i sällskapet. När shotsen skulle betalas hade ingen pengar, inte tillräckligt iallafall. SJUKT PINSAMT! Bartendern vart förståligt förbannad och grinig, jag minns att jag kände mig som en idiot och fjortis utan pengar. Kaveh stod i bakgrunden och såg det hela, gjorde ju inte att jag skämdes mindre. Till slut löste det sig iallafall och shotsen tvingades i... Framåt tvåtiden kom vi hem, slängde kläder runtom i hela huset och gick och lade oss. :)

Ja just, ja, bilden till detta inlägg är en bränd pannbiff som ska likna ett hjärta. Skulle nämligen överraska Josephine med lite mat när hon kom hem igår. Vår spis ska bytas ut och är lite smått skev, den går på fullt ös vilket ibland kan vara svårt att hantera. Så blev det här, för hennes hjärtformade pannbiff. Som tur var så fanns det fler som INTE var brända.

1 kommentar:

Mohammed sa...

Hahaha en oförlåtbar synd