Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

onsdag, mars 17, 2010

Veckans lunchtips: Riverside Uppsala


Där Salt huserade förut har nu en ny restaurang tittat fram, Riverside. Min gamle vän Johan Falk har nyligen tillträtt som barchef och det ser faktiskt väldigt lovande ut. Ser fram emot när solen börjar titta fram och de får visa upp vad de går för på Framfickan och även den nyrenoverade enorma uteterassen.

Idag blev det hur som helst lunch. Jag valde ugnsbakad laxfilé med rostad rödpaprikasås serveras med räk- & dillmos för 79 kronor. Måste säga att det var bland det godaste jag ätit på länge i lunchväg, så tummen upp.

Invändigt hade lokalerna fått sig ett rejält lyft, mycket ljusare och mer öppet än tidigare och självklart en rejäl skepparkänsla med blått, vitt och rött.

www.riversidegrill.se

2 kommentarer:

Carina sa...

Det är din "polare" Leffe från Le Parc som jobbar där nu och har hand om luncherna=)

Fredrik Envier sa...

Jo, jag vet... Träffade faktiskt honom, han som serverade min lunch. Han var för övrigt sjukt trevlig. Tror han gillar sitt nya jobb... Förstår inte hur ni kunde få honom att vara sur?!