Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

söndag, mars 07, 2010

Borde våra barn skämmas?

rumpa
Härom dagen skrev en person en kommentar i Josephines blogg, som hon valde att inte släppa. Jag har inte läst kommentaren själv, men personen ifråga utgav sig för att vara en förälder i Elliots skola vilket jag för övrigt tror är skitsnack, men det spelar egentligen ingen roll. Personen skrev något i stil med att det är hemskt för Elliot och att han skulle bli mobbad för att hon har en sådan blogg som hon har, att hon visar upp nakna män (jag och Larsan när vi bada i snön alltså).

Om jag försöker minnas när jag var liten, ungefär i Elliots ålder. Då kommer jag allt ihåg vilka föräldrar man tyckte var sköna och det var tyvärr inte de där föräldrarna som levde det klassiska svenssonlivet och gjorde allt by the book, punkt och pricka. De föräldrar som jag gillade, de var minsann de som var lite annorlunda och kanske lite ungdomligare om man kan uttrycka sig så.

Så min slutsats är att Elliot verkligen inte behöver skämmas, Sindy kommer inte heller att behöva göra det…snarare tvärt om… Men dessa åsikter går ju självklart isär, dem som inte sympatiserar med hur vi lever och vad vi bloggar om tycker säkerligen annorlunda.

Och OM det nu mot förmodan var en “riktig” förälder som skrev, var så jävla tuff och säg det direkt till mig eller Josephine istället för att gömma dig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bada på i snön! Håller fullständigt med. Vet oxå att de var de "tuffa" föräldrarna man var öppen mot, kunde fråga om hjälp, vara vän med istället för att skämmas och inte prata med sina tråkiga föräldrar.

Mina tuffa föräldrar har alltid varit vän med mina vänner, och de må inte ha nakenbadat i snön. Men de kunde skratta och skoja och leka som oss, även vara med på 18års fester och allt efter det. Föräldrar kan oxå vara vänner, och ni kommer bli bästa vänner med era barn istället för att de undviker er och skäms för er!

Friday sa...

Ärsh.. det är klart att det är nån lönnfet 30+, utan barn, och utan liv!

Kramis!

Angiie sa...

Wtf? ALLA pappor har väl gjort sådär?
Alltså bastar och sen hoppar ut i snön.. hahaha :D