Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

torsdag, mars 04, 2010

När du känner dig less på snön, ÄLSKA DEN!

Jag satt och prata med Josephine precis om snön, specifikt den utanför vårt hus på baksidan. Det är SJUKT mycket snö där...djupt som satan. Hon fråga hur mycket jag skulle vilja ha för att hoppa ut där naken... Funderade en stund och sa en lax... -VAAA, utbrister hon... Hon skulle inte gjort det för 10 lax. Jag frågade om hon dega, men hon tvekade... Jag erbjöd henne då att både jag och Lars kunde hoppa ut i snön nakna (utan att frågat Lars), hon tvekade ändå även om hon var sjukt sugen. Hon ansåg sig inte ha råd med sånt slöseri...

20100304285
Snäll kille som jag är så sa jag att vi gör det gratis, återigen lovar jag något som Lars inte har godkänt! Skickar ett SMS att han måste komma hit, vi ska ut i snön nakna... Kort efter får jag ett svar: "Där om 7 minuter, tar oss en fiskare efter bara". Klockrent, tar e fisherman före och en efter så är det ju safe! =)

Här nere ser ni resultatet! Håll till godo, och DU...om "The piece" ser liten ut så stämmer det, DEN ÄR LITEN i dessa temperaturer.

20100304281

 20100304280
20100304282
20100304283 

Så här i efterhand kan jag säga med handen på hjärtat, det är fan inte skönt att slänga sig i snön när det är sjukt många lager skare. Försöker du hitta en jämförbar känsla? Tänk dig att slänga dig på ett gigantiskt rivjärn. Mängder av små små knivar trängs om att få en liten bit av ditt kött... Ungefär så skulle jag kunna säga att det kändes.

Men va fan, EN gång till! :)

20100304288
20100304284
20100304286

Don’t try this at home folks! =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahhaha! Underbart!!

Kan berätta att idag lyser himlen klarblå för 4e dagen i rad.. ingen snö finns kvar på marken i Malmö :)

Ang. dryg på fyllan, de hör väl till? Blir inte alla det *visslar* lallala..