Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

tisdag, mars 16, 2010

Stor krogsatsning i stan!

Nu händer det äntligen en krogsatsning som man äntligen ser fram emot. Varit mycket skit som hänt den senaste tiden i kroglivet. Visst har det varit intressant och stundtals kul att se hur saker startar, förfaller och slutar i misär. Kalas startade upp med nytt fint bolag, utan anmärkningar och skulder. Nu ett halvår senare är även det nya bolaget i klistret igen och kronofogden har fodringar på närmare 50 loppor. Ingen större summa att tala om, men utan att gräva något så är jag övertygad om att fler står och väntar...

Nog talat om Kalas, det var inte det som det här inlägget skulle handla om. Har bara en förmåga att elda upp mig själv när jag berör ämnet.

Uppsala centralstation Det nya projekt som är på G drivs av en av de mer seriösa krögarna i stan, David Åström och Lasse Svensson. Läste i UNT i dag att de ska ta över det gamla stationshuset. Tyvärr har jag inte mer skvaller här för närvarande än vad UNT kan ge mig, men det ska vi nog ändra på. Hur som helst tycker jag satsningen verkar GRYMT intressant, snacka om coola lokaler att få ta i besittning. Tummen upp för det Lasse och David!!!

1 kommentar:

Chrille sa...

Mindre stress till nattåget med andra ord!Ska bli kul och se.