Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

söndag, oktober 10, 2010

Böjda sugrör på barnvänlig restaurang?

IMG_1393
För ungefär 8 år sedan satt jag och min gamla klubbmentor Hasse och käkade på McDonalds och svor över hur man inte hade böjbara sugrör på en så pass barnvänlig restaurang som McDonalds. Den som har barn, vet nog vad som lätt händer när ens barn försöker dricka och sugröret inte går att böja, man böjer såklart muggen för att sugröret ska passa bättre i truten… Då är det också lätt hänt att personen ifråga får läsken över sig.

IMG_1392
Nu finns det undantag, så uppenbarligen kör man inte med samma sugrörsleverantör eller så är det vissa restauranger som pröjsar lite extra för böjen. Anledningen att jag kom på att skriva om det nu och inte för åtta år sen var att jag blev påmind när vi käk lunch i dag på den fantastiskt barnvänliga restaurangen. ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är väl bra att man undviker barnvänliga saker på skräpmatsställen? Sindy kan väl inte välja vad hon stoppar i sig? Ni har ett ansvar att ge henne hälsorik mat. Inte skräp. Skärpning.

Nu kommer väl folk ställa sig bakom dig och säga att man inte ska bry sig. Men man måste få ha en åsikt som går emot eran.

Fredrik Envier sa...

Sindy äter nyttig mat. Bara för att vi stannar till någon gång på Donken och hon äter lite kyckling betyder det inte att hon enbart får sådan man. När det gäller sugrören så var det barn i allmänhet jag tänkte på, inte Sindy. Klart du har rätt till din åsikt, därför Sverige en gång i tiden var så fantastiskt. ;)