Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

söndag, oktober 31, 2010

Hallå bloggen

Längesen sist, börjar bli en dålig ovana med dessa avbrott. Men ni blir inte av med mig fullt så lätt, även om ni fått en veckas semester.

Det har ju dessutom hänt en hel del, dels lite krogskandaler är i hetluften igen. Den här gången är det Restaurang VIP, eller snarare dess företrädare som är i blåsvädret. Grova bokföringsbrott och banksvindleri. UNT berättar lite om det hela… Man behöver inte vara Einstein för att lista ut vilka det handlar om. Kan väl säga att inte speciellt mycket förvånar mig…

dannejosefinajag
Jadu, vad har hänt mer sedan jag skrev sist?! Josefina och Danne var här och bjöd oss på middag, lite annorlunda att bli bjuden på middag i sitt eget hus men absolut inte fy skam. Riktigt trevligt!

Veckan har bestått att massa jobb, inte speciellt intressant att blogga om direkt. Har suttit som ett litet barn innan julafton och bevakat allt om min kommande telefon, när den väntas dimpa ned osv. Tack och lov är jag inte själv, som sitter och väntar. Internet fullkomligt översvämmas av ivriga blivande Desire HD-användare. ;) Men jag håller med, lite töntigt är det… Det är ju faktiskt bara en telefon.

IMG_1436
IMG_1433
IMG_1434
I går (lördag) skulle jag och min vackra flickvän gå ut och äta middag och fira att vi varit tillsammans i fem år, men så sket dig sig i kvadrat när Sindys Gudmor hade blivit sjuk, dvs vår barnvakt. Även min mor var sjuk och kunde inte ställa upp. Allt såg ut att bli pest rent ut sagt. Men sen i sista sekund så bestämde sig mamma för att ställa upp, så hon kom över och vaktade barnen medans vi åkte in och åt en fantastisk middag på Kött kök och bar. Mött Fredrik som tidigare arbetade på Servera, numera på Chris wine & spirits. Vi slog följe och gick till Tilltugg för en öl och en shot. Efter den anhalten skiljdes vi åt. Vi tog en sväng förbi Kalas och kikade in, för att hälsa på lite bekanta människor. Vid det här laget hade min kära flickvän blivit lite väl rund om foten, så när färden bar vidare mot sista anhalten Birger Jarl så slutade det med att vi istället tog en taxi hem.

DSCN3823
DSCN3817
Tänkte avsluta det här blogginlägget med min förtjusande dotter som jag är sådär löjligt stolt över.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du ska va löjligt stolt över denna lilla varelse. kram från moster