Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

torsdag, september 11, 2008

Livet leker åt rätt håll


Veckorna springer verkligen iväg nu för tiden. Josephine jobbar sent rätt ofta och jag är bara allmänt trött. Hinner nästan inte laga mat om dagarna, det som vi var så duktiga på ett tag. Nu blir det mycket snabbmat, tyvärr... Skrev tidigare att hösten och framtiden ser ljus ut, det vågar jag fortfarande stå fast vid även om det känns lite uppförsbacke fortfarande.

Vi var iväg och kollade på en av Josephines drömmar igår, en rosa Sony Vaio. Hur het bärbar som helst, trots att den var rosa. Sagt och gjort och vi har nu fått en till familjemedlem, en rosa skönhet som pryder köksbordet. Nu är det bara nya mobiltelefoner till familjen, så är vi nästan klara.

Känner att jag blivit usel på att uppdatera bloggen också, men det hänger ihop med matlagning och tiden som bara springer iväg. Skulle jag blogga med ren text bara vore det väl en sak, men nu ska det ju till en satans massa bilder varje gång vilket försvårar skiten. Ska väl rensa ur Josephines gamla bärbara, så får det bli en framtida bloggburk. Kanske man kan bli lite duktigare än man varit.

Ogillar folk som hela tiden bloggar om vilket helvete deras liv är, bittra och less bara. Blir rent ut sagt förbannad när jag läser den typen av bloggar. Vissa personer har nämligen en förmåga att alltid skriva om sånt skit. Ok om det händer ibland, men när majoriteten av inlägg är skit, piss och elände så är det fan inge kul längre. Gör något åt saken?! :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är också väldigt sugen på en likadan dator, hur funkar den, är det en bra dator?:)

Fredrik Envier sa...

Jo, det är en helt ok dator. Men som alltid får du betala en slant för att den är rosa. Du får ju självklart lite mer dator för pengarna om du väljer en mer vanlig färg. Men smakar det så kostar det! ;)

Anonym sa...

jo, precis så är det ju.
Skulle du rekomendera den?

Fredrik Envier sa...

Ja, absolut för en tjej. Den är inte alltför tung, vilket jag tycker är viktigt på en bärbar. Har en bra skärm och helt ok prestanda för vanligt användande. Sen till detta så är den ju jäkligt snygg, det kan ju till och med jag som kille säga.

Men försök gärna att åk och kläm på ett exemplar i butik, så du vet lite mer vad du köper. Sen är det ju självklart beroende på vad du har för behov, bör man kanske spalta ned först och se om den lever upp till dessa.

Anonym sa...

ja:) det var kul att höra!
Jag åker nog och tittar på bärbara imorron! Tack för svaren :)