Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

onsdag, september 03, 2008

Inte mycket bilder men en jävla massa text! :)

Nu har det varit ett sådant där obehaligt uppehåll i bloggen igen, dock inte katastroflänge men iallafall ett par dagar, nog så illa. Har mycket saker som snurrar i huvudet just nu, problem, möjligheter och annat skit. Tyvärr är det ingenting som jag känner att jag kan dela med mig till er heller, så ni får helt enkelt lämnas i ovishet ett tag till.

Bilen som vi har till låns skulle iväg på besiktning och någon reparation, så jag fick en annan rackare igår med lite gladare motor MEN automatlåda och årsmodell 02, dvs hela två år äldre än tidigare bil. Kan säga att det kändes som att kliva tillbaka 10 år när jag satte mig i bilen. Visst är det skönt med automat när jag mest kör stadskörning, men i övrigt fy fan va borring. Nej, nu blir det till att snabba på ett bilköp istället, för så här kan vi fan inte åka omkring. Förvisso var det dragkrok på nya bilen, men det var väl ungefär det som var bra. Ska jag dessutom tro soppaförbrukningen som färddatorn visar, så är det en katastrof. 1,66 liter milen, hur fan är det möjligt?! Nog för att det är närmare 200 häst i den och automat, men hallå!? Det är fan ingen jävla jenkare jag åker runt i. Nej, som sagt... Den här bilen blir inte långvarig i Andersson/Lundberg family.

Alex och Malin var och klippte/färga sig hos Josephine igår kväll. Alex fick en mörkare look och Malin blev ljusare, båda mycket lyckat. Ska ju till dem på inflyttningsfest nu på lördag, ska bli sjukt trevligt. Är faktiskt helt ärligt jävligt avundsjuk på deras lya, verkligen jättefint på alla sätt och vis. En riktig lyckoträff, ska man klaga på något (som Simon i American Idol alltid gör), så är det väl möjligen läget som känns lite avsides. Men skaffar de körkort så är ju den saken biff också.

Josephine slutar som vanligt ikväll, ska bli skönt att få en normal eftermiddag och kväll vilket varit efterlängtat. Känns som tiden just nu bara springer iväg. Hoppas dock på att hösten, känns som den kan bjuda på en och annan ljuspunkt ändå. Ska börja köpa trisslotter per rutin igen, för det är ju som de säger - PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

Inga kommentarer: