Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

tisdag, september 30, 2008

Ju fler kockar desto sämre soppa

Den teorin ska verkligen sättas på prov i kväll. Jag var av någon ougrundlig anledning utsedd i min grupp på jobbet som festfixare inför en projektaktivitet vi skulle ha. Ledorden var teambuilding och mat. Finurlig som man är så föreslog jag ett matlagningsevent, vad kan vara mer teambuilding än att samsas i ett kök och laga mat tillsammans. Har du sett Hells Kitchen så vet man vad som händer om kockarna inte kommunicerar med varandra.

Uppslutningen blev sisådär, 22 personer. Ska tillagas en 3-rätters middag, där vi delas in i grupper och vissa får ansvara för förrätten andra varmrätten, några efterrätten och en grupp för kuvertbrödet. Till detta kommer en trevlig vinprovning också, mitt ibland allt. Kan ju nästan se det som en försvårande omständighet, då vin ofta är förädiskt.

Skönt dock att det är sista dagen idag, jag är ledig onsdag, torsdag och fredag. Försöka få lite gjort hemma i lägenheten är tanken och påbörja packningen på allvar. Imorgon får vi nycklarna till nya lägenheten, då kan vi för första gången åka dit på allvar och planera hur allt ska vara. Får jag som jag vill sker den slutgiltiga flytten någonstans i mitten på oktober.

Beklagar att jag inte än har något passande bildmaterial till detta inlägg. Kommer förhoppningsvis fler från kvällen! :)

Inga kommentarer: