Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

lördag, maj 22, 2010

Barnflicka sökes

barnflicka
Som jag nämnde i tidigare inlägg så söker vi nu officiellt barnflicka. Är inte helt hundra på vilken väg vi kommer leta upp denne person, men denna kanal borde väl vara bra som vilken annan. Den enda negativa är väl att det finns en massa rötägg där ute, förhoppningsvis inte så inbitna att de vill bli vår barnflicka.

Krav och önskemål från vår sida är flexibilitet, ansvarsfull och en fördel är om man har bil och körkort så man kan ta sig ut lätt. Just ja, glömde jag säga att det är bra om man har bra hand med barn? ;) För att enklast komma i kontakt med mig kan ni leta upp mig på Facebook (lättast genom att klicka på Facebook-bannern till höger) och skicka ett meddelande.

Vi betalar svart – inga kvitton! ;)

10 kommentarer:

Sandra Törn sa...

Hoppas att ni hittar någon bra! Jag hade inte bangat, om ni inte bodde så fruktansvärt långt bort! ;) Behöver ni hjälp med frågor ni ska ställa under intervju, så hör av er. Har ju jobbat som barnflicka sen jag var 14! ;) Kram på er!

Anonym sa...

synd at man redan hade ett jobb då annars hade jag lätt nappat på de här:) Men jag vette sjutton om jag e nån riktig nanny men barn kan jag passa iaf:) o me era barn så hade man ju bett er gå ut jämt, haha. o shit vilken liv det skulle bli på den anonyme idioten då eller dom kanske e fler. hua:( vilket kackel..... men hoppas ni hittar nån, ni verkar vara goa människor. o förresten hoppas kören spelar nått mer snart så ni kan se o lyssna o bestämma bröllop lite mer. ta hand om kärleken/Anna

Anonym sa...

Är det Josephine på bilden?

Fredrik Envier sa...

Ja det är Josephine, ca 200 år innan jag träffade henne. En av hennes sämre dagar. ;)

Anonym sa...

Jag förstod att det va så..Hihi

Anonym sa...

Betalar svart, inga kvitton;) ? Hmmm...

Kanske inte så smart att skriva det i en publik blogg.
Kan ju bli lite jobbigt att få betala in 30% arbetsgivaravgifter och skattetillägg på 40% utöver ev åtal om skattebrott.
Behövs ju bara att ngn illvillig läsare ringer skatteverket och tipsar sen när ni haft barnflickan ett tag.

Emma sa...

Men på riktigt..Fattar du inte att han driver, kanske dax att lära sig hänga med...Klart ni ska ha barnflicka och givetvis pröjsa svart. Jag vet en bra firma!
BarnflickanZebran hälften svart hälften vitt.

Anonym sa...

Ja, kanske driver Fredrik men en gång krögare, alltid krögare;) ränderna kanske inte går ur så lätt;)

Diana sa...

Hoppas ni hittar en bra barnflicka!

Annars blir nog Jack glad om han får leka med söta Sindy!
Krisar det så!

Angiie sa...

Fan, jag som har jobbat som det och har en egen borde ju egentligen ansöka, men jag har ju som sagt fullt upp med min egna och pluggar dessutom! ska kika med vänner som jag vet jobbat med det tidigare och tipsa =)