Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

söndag, maj 16, 2010

Jay Fu’s i onsdags

Har haft lite bloggrtorka, rätt många dagar upptäckte jag. Har dock haft en del att stå i och bloggen blir lidande då, tyvärr…

IMG_0752 
Var ute med några gamla arbetskamrater igår från mitt tidigare uppdrag på Läkemedelsverket, vi möttes upp på Jay Fu's där det blev mat. Som jag skrev igår var det lite synd att första besöket här inte fick göras tillsammans med min älskade, men det går inte alltid som man tänkt sig.

IMG_0753
Var med och delade på en Starter combo platter, en mix av förrätterna. Alla förrätterna kanske inte föll sig helt i smaken, men det var verkligen något helt annat än vad man är van vid. På bilden ser ni tex ett popcorn som topping på en av förrätterna. Otroligt rolig för att inte säga skojig variation... Till varmrätt blev det No shadow burger, sparar min Tenderloin Surf 'n turf till senare besök med min lilla dam.

IMG_0754
Några valde att även slå på efterrätt, jag passade där och tog en öl istället. Ska ju som sagt göra det RIKTIGA besöket senare med min rotertvåa.

Det vita festen huserade på Saluhallen, där hade man dock svårt att smälta in med sina svarta byxor så vi gjorde rätt för oss och drog oss vidare till Oasia. Tog ett par öl och någon shots, vidare en sväng till Bullit, som visade sig vara överfullt och mina vänner så vi avsluta kvällen med en öl på Terassen och sedan begav jag mig hemåt för att krypa ned och krypa tätt intill min vackra.

jayfu
Mitt intryck av Jay Fu’s var bra, men jag hade nog väntat mig lite mer av miljön, nu satt jag förvisso med ryggen till hela restaurangen så det var inte helt ultimat. Lovar att göra ett nytt besök inom inte allt för lång tid och få en komplett och rättvis upplevelse.

2 kommentarer:

Nikki sa...

Ser fint ut,var ligger resturangen?

Fredrik Envier sa...

Samma hus som Saluhallen, ute på kanten mot fyrisån. Där Guldkanten låg förut.