Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

söndag, maj 16, 2010

Fångade lite sol och styrde lite med tomten

IMG_0762 
Lördagen bjöd ju som ni alla vet på ett sjukt bra väder. Är personligen inte så mycket för att ligga och pressa i solen, men jag gjorde ett undantag… Körde Sindy i barnvagnen tills hon somna, sen slängde jag mig och pressade en timme i solen på baksidan. Grymt trevligt!

Vid elvasnåret dök Larsan in och snacka lite skit. Han skulle hjälpa mig att köra bort lite skit från tomten till återvinningen, en spis som snart känns permanent står ju på tomten och skräpar ned. Elliot skulle ned till Josephine på stan, då de hade sin “stockholms-dag” i dag. Innebär att åka dit, handla massa saker och äta massa gott…bara mamma-son liksom. Sindy lämnade jag bort hos mamma en sväng, så vi kunde styra med allt på tomten i lugn och ro.

IMG_0765
Tyvärr strulade det lite med bilen vi skulle låna, så skiten står tyvärr kvar och gräsklipparen som jag tillfälligt skulle låna från Larsan blev lite svår att transportera. Det sluta med att vi fick ta en eldriven gräsklippare med 34cm klippbredd, vilket tog sin tid. Fick lägga upp klippningen på två dagar för att slippa stå hela dagen. Nu är det Lars som klipper gräset på bilden, han klippte baksidan för att visa hur maskinen fungerade… ha ha ha… Nej, tror han trivdes att kapa lite gräs i solen.

IMG_0763
Jag stod och övervakade det hela med en kall öl i solen. Det är en sjukt fin och spänstig kropp man besitter, så här efter 34 hårda år. ;) Josefina, här har du ytterligare en bild till er J-VLA foto-ram! Ha ha ha…

pelargrill
Nån timme senare, när ölen farit ur blodet (jag blåste 0 promille för den som undrar hur jag kunde veta) så for jag iväg och köpte en grill för kvällen, en hederlig kolgrill fast inte klotvarianten utan en pelargrill. Vi ska ju köpa en gasol, men den ligger inte högst på priolistan just nu. En schysst kolgrill är dock bra komplement att ha, även om man införskaffar en schysst gasolgrill.

IMG_0766
IMG_0767

grillsaturday
grillsaturday2
grillsaturday3
Kvällen bjöd sedan på supermysig grillning av högsta klass. Helt sjukt mysigt att sitta och titta på kvällssolen gå ned, äta lite god mat och dricka lite gott. Var snudd på utomlandskänsla ett tag där på kvällskvisten… Känns som att det kommer grillas en del i sommar.

Inga kommentarer: