Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

torsdag, maj 20, 2010

INGE grill ikväll


Nej, det blev inte det. Josephine jobbar sent och Elliot är sådär halvroad av att grilla, då vi gjort det i en veckas tid. :)
Däremot sitter jag och äter utomhus och belönar mig med en kall Heineken... Gjorde korvgryta i dag, Josephines nya favorit. Kan hon värma och äta när hon kommer hem. Men det som är pricken över I:et, det är Barillas extra smala spagetti. Det gör det hela så sjukt mycket godare. Säljs i en lite mindre fyrkantig pappersförpackning. Får liksom smaken att blandas med pastan på ett mycket bättre sätt. Try it!

3 kommentarer:

Jonna sa...

Går det att få recept på korvgrytan tro? Det tryter med fantasi för en småbarnsförälder, ständigt dilemma vad som skall serveras på kvällen.

Fredrik Envier sa...

Det roliga med den här korvgrytan att den till grunden är samma som min köttfärssås, men man byter ut köttfärs mot falukorv som man tärnar till små täringar, ungefär som grovhackad lök. :)

Men så här gör du:
Tärna falukorven i små tärningar, 1/4 sockerbit till storlek ska de vara ungefär. Hacka löken och släng allt i stekpannan.... Stek på ett tag. Sen slänger du i en eller två burkar creme fraiche, beroende på hur mycket du gör. I med lite pressad vitlök, tomatpuré, soya, svartpeppar, paprikakrydda och chilikrydda. Sen brukar jag slänga i lite ketchup också, för att jag tycker att det blir godare. Låt stå och puttra ett tag, sen glöm för allt i världen inte de goda spagettisarna. ;)

Jonna sa...

Tack! Ännu en rätt att addera till "registret".