Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

söndag, maj 16, 2010

Söndagsfix i tomten

Har klippt resterande av gräsmattan idag. Måste införskaffa en riktig gräsklippare, står högt på priolistan. Förresten, jag önskar mig en åkgräsklippare när jag fyller år den 2:a juni! =)

IMG_0768
IMG_0769
Gry och hennes karl dök förbi en sväng, precis när vi var på väg mot återvinningen med lite skit… Så vi stod liksom mitt-i-farten… Men det fanns tid för att utbyta lite presenter (till Sindy, Elliot och familjen), plus att lämna en välkommen-till-världen-present till deras nykläckta Douglas. Josephine och Gry passade även på att jämföra sina ärr efter kejsarsnitten. ;)

IMG_0772
tomtframsida
IMG_0771
När vi kom hem från vår lilla tur har vi rensat rabatten och fixat snyggt… Synd att jag inte tog en bild från hur det såg ut innan, för skillnaden är enorm. Det ska dock till grus på hela uppfarten, stockarna längs rabatten ska bytas ut mot sten då de har gjort sitt. Men ni ser lite hur det ser ut i alla fall.

IMG_0770
Har kommit på ett litet “problem” här hemma i familen, när det gäller skötseln utav trädgården. Josephine påpekade nämligen att hon inte riktigt gillar att hålla på med att rensa ogräs och fixa, då det finns så äckliga djur i marken… Ok?! :) Om ni undrar vad hon gör på bilden så pratar hon i telefon med ena handen och rensar ogräs med den andra. ;)

Inga kommentarer: