Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

tisdag, maj 18, 2010

Hör upp alla tjejer och killar som är ute och power walkar eller springer

Det finns en sjukt rolig app till Iphone, Android och de flesta Symbian-telefoner med GPS (dvs SonyEricsson Satio, C905 osv). Nu undrar du förstås varför jag skriver om det här, för inte fasen är jag ute och promenixar om dagarna. Nej, inte mycket i alla fall. Min blivande fru däremot, går med sjumilakliv säkerligen uppåt en mil varje dag, i alla fall minst en halv sådan. Hon har installerat denna förträffliga app på sin mobil, som medans hon är ute och går talar om för henne hur fort hon går, tid osv. Det hela lagras sedan på en sida på nätet, så man kan se hur man gått, vart och hur lång tid och vilken snitthastighet m.m.

Så långt låter det som de flesta program som finns på marknaden, samt alla olika träningsklockor med inbyggda GPS'er. MEN, här kommer en sjukt rolig skillnad, man kan lägga till sina vänner som tränar och få upp dem. Medans någon vän är ute och kör en powerwalk eller joggar, så kan man skicka peptalk-meddelanden till personen. Dessa kommer inte som tråkiga sms, utan läses upp på engelska för personen ifråga. Man kan också se varandras träningsrutter, sätta upp "tävlingar" m.m.

Bäst av allt, det är helt gratis så även snåljåparna kan testa!

Det är fan så kul så att nästan jag skulle kunna börja gå/springa...

www.endomondo.com

1 kommentar:

Bara Rara Underbara Sara sa...

Tack för tipset, ska testa det imorgon..! Vi har Bianco Boot Camp på jobbet just nu, det här är ju grymt bra Pepp! :)