Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

onsdag, maj 07, 2008

Alltid lika gott på Carl Philip

DSC02057
Jag måste höja den här restaurangen väldigt högt när det gäller vettiga lunchalternativ. Har inte blivit missnöjd en enda gång faktiskt. Om man ska klaga på något vilket man alltid ska göra, så är det väl det att portionerna inte är speciellt stora. Men så kan det ju vara på fina restauranger, att det är lite och gott. Nu anser jag dock att Carl Philip ligger i en allt för vänlig prisklass, samt att de har för många sittplatser för att bli en "lite finare" restaurang som serverar små portioner. Så ös på lite till på tallrikarna så är alla nöjda. Tänk nu på att JAG säger det här, jag är fan inte stor i maten! :)

Träffade på Fredrik aka Cheddar från baren samt Adam också en gammal goding från Seven-tiden. Även kocken var med och hängde. Riktigt trevligt att se de gamla rävarna som tillbringat alldeles för många säsongsmånader i Val Thorens. Sprit, öl och after ski är förvisso sjukt jävla trevligt! =)

Efter vi ätit lunch gick vi och tittade på papper och kuvert till Josephines födelesedagsinbjudningar. De måste ju vara tipp topp allting, nästan som ett bröllop fast i mindre skala. På vägen tillbaks mot salongen kunde Josephine inte hålla sig om presenten hon skulle hämta ut. När hon såg mina dammiga skor efter det långa gångmarschen tidigare under dagen så sneglade hon på dem och log... "Det är skor du ska få" sa hon lite sött! Gullig hon är!!! Jag älskar henne på alla sätt och vis!

Vi skiljdes åt, jag började min promenad hem... Precis, ni läste rätt...promenad! Tack och lov började det regna när jag var i Vaksala torg, så jag fick en anledning att ta bussen sista biten hem. :) Tack du där uppe! Jossan jobbar sent så jag ska hämta Elliot vid kl 17.

Inga kommentarer: