Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

lördag, maj 03, 2008

Jo, nog gick det åt några timmar allt...

Gick och la mig runt halv sju imorse, har sovit stötvis några minuter här och var, men ändå legat halvvaken mest hela tiden. Men jo, det var sjukt kul... GTA4 rockar jävligt hårt!

DSC02038
Tvingade mig upp strax efter kl 14, mest för att inte skjuta dygnet helt åt helvete igen plus att min lilla Josephine faktiskt var hemma...synd att missa den värdefulla tiden endast för att man vill sova. Hon hade börjat städa vidare i lägenheten, så jag hängde på... Var tvungen att ta ett kort på när Jossan dokumenterar sängkläderna från 70-talet... ;) Ni lär kunna se bilden hon tar i hennes egen blogg.

Ikväll får vi besök av Matte och Helen, ska dock inte bli som förra fredagen. Hoppas och tror att tankarna kring kvällen faktiskt blir alkoholfria och städade. En enkel och fridfull grillning på balkongen. Hoppas att inte vädret får för sig att slå om bara så vi fryser ihjäl där ute. Men å andra sidan stod jag och grillade oxfilé i regnet på Valborg...så va fan! :)

Morsan var förresten över här medans jag sov i förmiddags, kul med hennes spontanbesök som hon gör nu för tiden vilket faktiskt har hänt 2 ggr på senaste veckorna. Innan dess har det ALDRIG skett, hon är en väldigt planerande och vill ha saker bestämt långt i förväg, medans jag är raka motsatsen. Hur som helst, det är mycket trevligt. Nu tittade hon bara in i sovrummet och sa hej till mig, satt istället och pratade desto mer med Josephine vilket jag tror är nyttigt för familjen som sådan! :) Har ju försökt att övertyga morsan att klippa sig hos Jossan, vansinne att hon inte gör det redan... Men hon vill inte eftersom Jossan vägrar att ta betalt av henne. Har försökt att medla mellan dessa två parter för att nå en lösning, men det ser ut att vara dött race. Nästan så man får kalla in TV3's Grannfejden och Aschberg för att få hjälp med medlingen! ;)

Inga kommentarer: