Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

fredag, maj 16, 2008

Grattis sverige!

image
Nu jävlar har ni fått ytterligare en blind förare på era vägar. Kl 13.42 idag svensk tid fick jag, Fredde Fredsgatan Anderfjong beskedet om avklarat körprov. För att klargöra hur detta gick till ska jag förklara ALLA förberedelser. En övningskörning i vintras med godkänd handledare, sen ställde han av bilen och det rann ut i sanden. Dagen innan jag skulle skriva teoriprovet hämtade jag teoriboken hos en polare, läste dock aldrig igenom boken. Fick istället tips om att plugga på en sajt som hade lite frågor... Körde igenom sajtens frågor ett antal gånger på kvällen och ett par gånger samma dag som jag skulle skriva. Fick 58 poäng av 65 möjliga, gränsen för att bli godkänd var 52.
DSC01987
Denna vecka bokade jag in tre körlektioner på måndag, tisdag och onsdag bara för att få in någon form av körvana inför uppkörningen idag. Måndagen och tisdagen gick inge vidare, bara sjukt ovan att köra... Gjorde massa löjliga tabbar, ingen dog dock... Onsdagen kändes dock allt sitta mycket bättre. Idag när jag körde upp kl 13 i Sollentuna, jepps... Ingen jävla fegisort i Umeå eller Örnsköldsvik, Sollentuna/Stockholm var target! Körde upp i ca 40 minuter, UTAN anmärkningar!
DSC02079
14 år för sent, men vafan! =) Nu har jag lappen iallafall! Där fick ni alla trötta tomtar som trodde att jag inte skulle klara det... Jag viska till Jossan inatt innan hon somna, att jag var helt övertygad om att jag skulle klara det och vad hände? ;)
DSC02083
Lite smålöjligt att vara stolt över att ta kortet vid 31 års ålder (fyller inte 32 år förrän i Juni), men omständigheterna kring HUR jag gör att jag kan fortsätta vara stolt utan att skämmas! ;) Väl hemma firar har min vackra hustru dukat upp med champagne och presenter... Grymt! ;)
DSC02080

Total kostnad inklusive ALLT!

Synundersökning

ca 100 kr

Körkortstillstånd

220 kr

Teoriprov

220 kr

Halkbana

1.400 kr

3 st körlektioner

1.200 kr

Uppkörning

1.100 kr

Totalt (inkl allt)

4.240 kr

7 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! Så grymt skönt de var när dom sa att man klarat de:D

Anonym sa...

Grattis! :D Man ska alltid vara stolt över sig själv oavsett ålder..
//Maria

Anonym sa...

Stort Grattis! Visst är det en underbart befriande känsla som bara rusar genom kroppen, man kan knappt fatta att det är sant :) Ta det lugnt nu och hälsa din fantastiska flickvän ... Kramar/Frida

Anonym sa...

Grattis till körkortet Fredde.
Hoppas nu du slipper bli stoppad av polisen i staterna sen.

Anonym sa...

grattis till körkotet tänk på att du har det på prov i 5 år framöver och att om du blir av med det måste du göra om allt från början, ta de extra lungt när du kör bil i usa där är polisen mycket hårdare än vad om e här i sverige. tips titta på cops på tv6 kl 19:00 så du ser hur du inte ska bete dig i den amrikanska trafiken.

Anonym sa...

Stort grattis till körkortet Freddan.
Bättre sent än aldrig ;o)
måste va en sån total härlig känsla att slippa vara beroende av andra eller att behöva ta taxi hit och dit!!

Anonym sa...

GRATTIS GUBBEN =)

//Kaveh