Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

tisdag, maj 06, 2008

Supermysig måndag

DSC02049
Kvällen vart supermysig, även om det blev en aningens kallt på slutet. Jag mötte upp Josephine vid jobbet strax efter kl 19. Hon fick en bukett med röda rosor av mig samt en liten nallebjörn. Kan säga att jag för en stund hade gett upp hoppet, för jag var nere på stan efter kl 18 och då är det inte många blombutiker som vill sälja blommor i den här stan. Hittade dock en på Vaksalagatan, inte den vanliga Interflora utan en annan, "blommagi" eller något sånt hette den.

Josephine hade planerat en liten middag för oss, jag fick välja att äta på Svenssons Åkanten, eller Katalin. Valde Svenssons då jag inte är överförtjust i menyn på Katalin, inte riktigt min smak. Käkade oxfilé (otippat va?) och en toast skagen till förrätt, smakade jättegott. Men något knas måste det ändå varit, vart nämligen sjukt risig på kvällen, som sedan var borta på morgonen... Så jag undrar jag hur länge oxen hade legat framme...

Josephine hade också planerat att hunnit gå och hämta ut en present till mig, men tiden gjorde att hon inte hann med detta. Stackars stressiga människa! :) Hon var dock duktig och inte avslöjade vad det var, som hon brukar... Därav smeknamnet Julklapps-Josephine! :p

Efter maten gick vi hem till Josephines föräldrar, träffade Mackan på vägen utanför hans jobb på Pipes of Scotland. Stod och småpratade lite innan vi gick vidare för att hämta upp Elliot som var hos sin mormor och morfar. En snabbis förbi kvarnen och bunkra upp lite nödvändigheter, som läsk och godis... *suck*

Inga kommentarer: