Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

tisdag, maj 06, 2008

Sovit sjukt dåligt...

DSC02058 Bör verkligen gå till läkare, men det är så mycket emot mina principer. Jag har levt hela livet utan att behöva läkarhjälp, förutom de gånger man tvingats gå till ungdomsmottagningen då förståss och när man ska vaccinera sig... Men i övrigt är gångerna lätträknade då jag uppsöker läkare. Nu har jag dock haft en hosta, som mest visar sig när jag legat ned i sängen i ca 30 minuter, då sätter den igång. Eftersom jag ofta har svårt att somna på nätterna så tittar hostan nästan alltid fram innan jag hunnit somna, vilket resulterar i att jag ligger och hostar mer eller mindre ihjäl mig. Som tur är sover Josephine hårt genom vilket åskväder som helst så hon störs inte utav mitt harklande. ;) Ikväll ska vi besöka Robin och Cajsa i deras nya lya i Slavsta, ska bli kul att se. Lägenheterna byggdes tydligen med uppgift att knäcka Uppsalahems som ligger i samma område med hjälp av högre standard osv. Josephine har ju en förkärlek till Slavsta medans jag anser att det ligger i utkanten av stan, oavsett om det bara tar 10 minuter med buss in till city, faktum kvarstår att det ligger i UTKANTEN av stan.

Inga kommentarer: