Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

tisdag, maj 13, 2008

IT-konsult dagtid

Läkemedelsverket
Som ni kanske läst knegar jag lite som IT-konsult för närvarande, har väl insett att det inte regnar pengar från himlen och att gå hemma hela dagarna i väntan på något roligt ska hända inte heller är någon vidare bra idé. Så jag sitter för närvarande i ett IT-projekt som planerar att löpa till den 4:e Juni. En enormt tajt tidsplan vilket dels kommer leda till en satans massa övertid men också förmodligen till en spräckt tidsplan i slutet. Oavsett vilket så lär jag visa framfötterna och göra vad som går att göra för att ta oss i mål! ;) Gjorde misstaget i söndags kväll att sitta uppe och dels kolla på World Poker Tour, skulle gå och lägga mig efter det men då kom ju Monster Garage. Ni vet sådär löjligt grabbigt program som vi killar gillar... Kom i säng strax efter kl 3, fyra timmar senare ringde klockan och det var dags att gå  upp. Tur var att jag behövde inte infinna mig förrän kl 9 den här dagen. Tisdagen däremot infann jag mig kl 8, pigg och fräsch. Har precis kommit igång ordentligt på jobbet idag, sjukt tråkigt men jag kan det jag gör just nu som rinnande vatten så jag får väl nöja mig med att glänsa! ;)
image
Paralellt med det här håller jag ju faktiskt på att tar några smyglektioner övningskörning. Har fått det konsaterat att min styrka också är min nackdel... *suck* Hur fan gör man då?! Det är nämligen min ålder som är min styrka, jag är mogen och kan köra bil, men här blir det också min nackdel... Jag kör som jag hade kört bil i alltför många år. Jag skiter i sånt som en vanliga bilförare skiter i, slarvar med sånt som just är så sjukt viktigt på en uppkörning. Summa summarum, uppkörningen på fredag kommer tyvärr att skita sig... Jag kör helt enkelt för normalt. Men jag har ställt in mig på det, så det är väl lika bra att snegla på en ny uppkörningstid. Det viktiga och det som jag skakat hand på är ju faktiskt att jag ska ha det innan LA och Vegas, vilket jag ska ha...inget snack om saken! Kan idioter som faktiskt INTE kan köra bil lyckas med kortet så ska väl gammelgubben Fredde Fredsgatan Anderfjong också lösa skiten. Håll några tummar, men fråga fan inte om jag klarade det på fredag... Det lär jag nog skriva om... =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

det där angående körningen, jag har precis samma problem, dock är jag bara 20.. :P

Anonym sa...

Det går nog bra;)freddan!