Värt att veta om Fredrik och hans bloggande...

Bara så du vet är jag egentligen en motståndare till bloggning. Men precis som det finns motståndare till den überpopulära sajten Facebook, så finns det ju motståndare till bloggning. Gemensamt för dem båda är väl att alla någon gång faller dit. Skälet till motståndet är just privatlivet, vem har med det att göra förutom jag själv? Varför heter det annars "privat"? Då är det ju bara "livet" kvar...

onsdag, maj 07, 2008

Kneg ger deg

DSC02053
Jag nämnde ju förut att jag förmodligen skulle ta något vanligt jobb tills vidare så att det rullar in lite deg och inte bara ut, allra helst med tanke på den kommande Vegas-resan som lär behöva sina slantar. Var på en intervju på Läkemedelsverket om ett enklare IT-jobb, dock endast ett tidsbestämt uppdrag på ca 5 veckor. Passar mig ganska bra, borsta av mina gamla IT-kunskaper. Var förvisso väldigt överkvalificerad för jobbet, men det kan ändå vara bra, då vet man att man fixar det utan problem.

Försökte ringa morsan efter jag varit på intervjun, överraska med en spontanfika. Fick dock inte tag på henne så jag knatade ned på stan mot salongen istället. Där satt Gry i stolen och vart klippt, några minuter senare dök Kocken in och vi snacka lite skit innan han skulle inta stolen. Morsan ringde upp, hon hade förståss varit och handlat när jag ringde... Sen var hon så stressad, höll på och tvätta och gud vet allt så läge att komma ned på stan och ta en fika var det inte.
DSC02055
Jag ringde tillbaka efter ett litet tag och föreslog att jag skulle komma hem till henne i Eriksberg, det vart bättre så jag tog mig en promenad till Eriksberg från stan. Notera nu att jag redan gått från Uppsala Sience Park till stan samt ett varv på stan innan salongen. Köpte en dajmstrut på vägen i det soliga vädret och började sakta knata mot Eriksberg. När jag väl kom fram dit så skulle morsan ut och rasta en hund som hon sköter om, så nu fick jag följa med ut på ytterligare 45 minuters promenad för att sedan avvika ned mot stan igen och tillbaka till salongen. Vi skulle nämligen käka lunch jag och Josephine. Tro att det brann i fötterna vid det här laget!

Inga kommentarer: